[BDS2006] Biblioteka Graphics32, brak komponentów na palecie


(Grzegorz Kwiatek) #1

Witam,

Skompilowałem z sukcesem bibliotekę (pakiet w sensie Delphi) Graphics32 (http://graphics32.org/wiki/) pod Borland Developer Studio 2006. Po przebudowaniu projektu i instalacji BDS2006 oznajmia, że komponenty zostały zainstalowane prawidłowo. Widzę je i mogę używać gdy wybiorę jako nowy projekt np. VCL Forms Application - Delphi. Mogę także bez problemu skompilować i uruchomić dołączone w Delphi projekty przykładowe.

Problem w tym, że ja chciałbym używać tych komponentów w C++ Builderze wchodzącym w skład BDS2006. I tu niespodzianka - gdy wybieram VCL Forms Application C++ Builder , zainstalowane komponenty nie są dostępne (tzn. nie wyświetlają się na palecie komponentów).

Pytanie: W jaki sposób umieścić zainstalowane komponenty na palecie komponentów dla C++ Buildera? Dotychczas nie miałem z tym problemów, gdy np. instalowałem sobie pojedyncze komponenty VCL napisane w Delphi - pojawiały się one bez problemów na palecie komponentów dla C++ buildera i generowane były także pliki nagłówkowe. Co więc robię źle w przypadku pakietu Graphics32?


([alex]) #2

Brakuje plików interfejsowych z rozszerzeniem *.int oraz plików nagłówkowych *.h/*.hpp

Ponieważ deweloperzy nie udostępniają tych plików to trzeba to zrobić osobiście lub poczekać jak ktoś zrobi i umieści w sieci.

A może ktoś już to zrobił i umieścił, trzeba poszukać.


(Grzegorz Kwiatek) #3

Pliki nagłówkowe *.hpp zostały wygenerowane dla każdego pliku *.pas (jest taka opcja w preferencjach kompilacji pakietu w Delphi, że można wygenerować wszystkie pliki dla C++ Buildera). Jednak to nie załatwia sprawy jak pisałem. Gorzej z plikiem interfejsowym o którym wspomniałeś - tego nie ma w źródłowym projekcie. Cały czas mam nadzieję, że to jest jednak jakiś prosty problem. Na liście mailingowej Graphics32 nie ma nic na ten temat, ale sam pakiet da się najprawdopodobniej skompilować pod C++ Builderem 6, bo jest projekt *.bpr. Gdy jednak ja próbuję zaimportować i skompilować projekt spod C++ Buildera 6 dostaję masę błędów na poziomie kompilacji. Niby mogę powalczyć z tym, ale cały czas sądzę, że jest jakieś inne wyjście mimo wszystko.