Benq FP93G wyskoczyły sub-pixele

Witam kupiłem kompa i LCD Benq Fp93g 19" i po właczeniu w domu mam na ekanie pixel ktory swici na jasno-niebiesko i znajduje sie ok.3,5 od prawej strony i 0,5 od góry czytałem ze norma ISO dla tego monitora to 5 sub- pixeli i co teraz z tym zrobic ? Monitor mam dopiero 2 dni ale znow kumpel mi przeslał takie jakby oswiadczenie :

konsument może zwrócić do wymiany monitor z wadliwym pikselem nawet

wtedy gdy znajdzie go na monitorze w domu po dokonaniu zakupu.

Gwarantuje to Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach

sprzedaży konsumenckiej (dodatkowo, kiedy dokonaliśmy zakupu w

internecie, czyli poza siedzibą przedsiębiorcy, mamy inne przepisy

umożliwające nam zwrot towaru w ciągu 10 dni: Ustawa z dnia 2 marca

2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów). Chodzi o to, że nie

należy wierzyć tym sprzedawcom, którzy próbują nas przekonać, że

sprzedawanie monitorów z wadliwymi pikselami mieszczącymi się w

gwarancyjnej normie ISO jest w porządku. W przypadku LGE sam producent

potwierdza to, że nie należy sprzedawać monitora LG z jakimkolwiek

wadliwym pikselem, bo on podlega wymianie, nie wiem jak tę sprawę

widzą inni producenci. Najważniejsze jest to, że konsument ma prawo

zakupić towar pozbawiony jakichkolwiek wad (tu: wypalonych pikseli), a

sprzedawca ma ustawowy obowiązek uznania tego prawa. Norma ISO na

zastosowanie właściwie dopiero w roszczeniach gwarancyjnych (na

gwarancji producenta), które następują w okresie po 6 miesiącach od

daty sprzedaży, gdyż wtedy problematyczne staje się roszczenie

reklamacyjne wobec sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru

konsumpcyjnego z umową w chwili jej zawarcia. Wtedy sprzedawca oraz

producent (z tytułu gwarancji) mogą odmawiać uwzględnienia reklamacji,

jeśli wady mieszczą się w normie (normach które spełnia towar). Należy

pamiętać o rzeczy podstawowej - każdy nowy towar nie powinien mieć

żadnej wady, a jęśli ją ma i jeśli się ujawniła do 6 miesiąca po

zakupie, to jest domniemanie, że istniała w chwili zakupu. Wady

ujawnione po 6 miesiącu (tak naprawdę 8, ale to się wiąże z lekkim

przekrętem, bo na zgłoszenie wady sprzedawcy mamy 2 miesiące) nie

podlegają już takiemu domniemaniu, a więc prawdopodobnie powstały na

skutek używania i mieszczą się we właściwościach produktu opisywanych

min. przez normę ISO, ale to też nie jest przesądzone, bo przecież

jeśli ujawni się nam kilka wadliwych pikseli, to wtedy możemy wymienić

matrycę już zgodnie z normą.

Jeśli ktokolwiek (osoba fizyczna, konsument) będzie miał problem ze

zwrotem lub z wymianą zakupionego monitora z wadliwą matrycą w okresie

6 miesięcy od daty sprzedaży, powinien: 1. złożyć u sprzedawcy pisemną

reklamację i zabrać kopię z poświadczeniem odbioru (sprzedawca nie

może nie przyjąć reklamacji - zabraniają mu tego przepisy prawa, co

najwyżej może jej nie uwzględnić, czyli nie spełnić naszych żądań

reklamacyjnych); 2. zgłosić się z tym do Rzecznika Konsumentów lub

Inspekcji Handlowej.

czy to prawda i mam mozliwosc zwrócenia monitora w celu jego wymiany ???

Czytaj dokładnie gwarancję i wytyczne producenta monitora - jeśli jest taka możliwość i monitor spełnia wymogi aby go reklamować to reklamuj LCD.