Bezpośrednie odnośniki - błąd 404

Witam wszystkich

Zacznę od tego, że jestem zielony w tych kwestiach.

Pewne modyfikacje przy szablonie zmusiły mnie do zmiany bezpośrednich odnośników. Zrobiłem to z poziomu Panelu Admina, używam wordpressa 2.9.2

Nie zdawałem sobie jednak sprawy z konsekwencji takiego posunięcia. Wszystkie moje linki zindeksowane przez Google prowadzą teraz na stronę z błędem 404.

Znalazłem informację o przekierowaniu 301, nie umiem go jednak skonfigurować. Znalazłem także wtyczki, które powinny robić to automatycznie bez dotykania się do .htacces - niestety żadna nie zadziałała.

Używane przeze mnie odnośniki wyglądały tak:

/index.php/%year%/%monthnum%/%day%/%postname%/

Obecnie wyglądają tak (opcja domyślne w Panelu Admina):

http://adresstrony.pl/?p=id artykułu

Prosiłbym o wytłumaczenie krok po kroku jak wykonać przekierowanie ze starych linków na nowe.

Jeśli oba nie są jakoś powiązane to nie da rady. To id musi być generowane na podstawie danych z powyższego linka. Niestety moja znajomość wordpresa jest bliska 0 i bez kodu nic nie poradzę.

A gdybym zmienił obecny wygląd linków na:

/%post_id%/%postname%/

Wtedy w nowych linkach również pojawia się nazwa postu (/%postname%/). Czy to starczyłoby do ustawienia przekierowania ?

Nie, bowiem musisz mieć to miejsce tak jak w oryginalnym linku. Musisz mieć wszystko by mieć to przekierowanie. Chyba, że twój poprzedni link również był generowany.

Nie masz racji. Z tego drugiego linku, który podał (z ID), można bez problemu zrobić przekierowanie w htacces.

Ale zrób przekierowane nie wiedząc jak się ma id do tego linka. Zakładając że w ogóle taka zależność jest. By zrobić przekierowanie musisz podać dokładny link jaki ma być przekierowywany.

Np gość wchodzi z linka:

nazwa.pl/index.php/2011/06/26/to_jest_nazwa_tego_czegos/

I jak go chcesz przekierować na:

nazwa.pl/?p=5645

Albo chodź by na:

nazwa.pl/?p=5645/to_jest_nazwa_tego_czegos/