Bezprzewodowy internet w orange a zerwanie umowy. POMOCY


(Spawn) #1

Witam

Niedawno mój kuzyn wziął sobie u nich bezprzewodowy internet. Wszystko było dobrze do czasu ja sie podłączył do sieci. Ten internet to jedno wielkie GÓ..O! Cały czas go rozłącza transfer marny do 30kb/s, a zasięg jest w granicach 80-95%. Oczywiście w salonie pan konsultant zachwalał ten internet. (mój kuzyn powiedział, ze jak go spotka na ulicy to sobie z nim porozmawia o nabijaniu klientów w butelkę. Ale mniejsza z tym)

W umowie jest napisane tylko, ze jak zrezygnuje sie z tego netu to płaci się 1000zl kary. Internet był brany 16.05.

Czy da rade jakoś zrezygnować z tego internetu nie ponosząc żadnych konsekwencji ? Był w podobnej sytuacji? Proszę o pomoc.

pzdr.


(Kamil2993) #2

nie da rady !. Z taką firmą nie wygrasz !. Mam to samo z !@#$%^&* iPlusem :confused:


(sosen86) #3

a czy nie ma w tej chwili coś takiego jak internet na próbę i możesz przez tydzień a po tygodniu możesz oddać płacąc tam tylko opłatę aktywacyjną czy coś takiego? nie znam dokładnie tego więc nie mogę coś więcej powiedzieć. tutaj coś na ten temat pisze http://di.com.pl/news/18194,0,Orange_of ... probe.html ewentualnie szukaj na stronie i pytaj w salonie orange. Ale tu w tym linku pisze że jest to umowa na czas określony 24 miesiące i przez 6 dni czyli już możesz nie zdążyć

A i nie mów że to jest g.... bo jeśli bierzesz taki internet to powinieneś się orientować mniej więcej w zasięgu jakiej technologii jesteś - jeśli tylko gprs to nie dziw się że jest taka prędkość jaka jest.


(Spawn) #4

Po pierwsze to nie ja brałem tylko mój kuzyn. A po drugie, to co taki zwykły szary klient może wiedzieć co? On po prostu chciał założyć sobie internet. Rozmawiał z konsultantem i ten buc powiedział, ze wszystko będzie pięknie. Nawet przyjechał do jego domu i sam zasięg sprawdzał.

A co do zasięgu, to on jest w zasięgu EDGE

A czy jutrzejszy dien świąteczny zalicza sie jako normalny dzień do testowania tego netu czy tylko powinny liczyć sie dni pracujące?


(Kolmar) #5

Spawn , śpiesz się, okres jest jeszcze dość krótki, może się uda.

http://prawoity.pl/wiadomosci/zawarcie- ... konsumenta

http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_kons ... rzecznicy/


(sosen86) #6

czyli jeśli masz edge to powinno ci troszkę szybciej chodzić bo np. jeśli korzystam z netu wykorzystując jako modem telefon i on jest z edgem to akurat strony da się w miarę normalnie przeglądać. Maks prędkość to około 250 ale raczej zawsze mniej i więcej z edge nie wyciągnie. A co do tych dni to jak one są liczone to nie mam najmniejszego pojęcia


(Kolmar) #7

Dodam jeszcze jedno, że w takich przypadkach niewiedza konsumenta jest największym jego wrogiem. Prawo konsumenckie jest powszechnie łamane i najlepiej o tym świadczy raport UOKiK. Przeczytaj powyższe tematy, które podałem i zrób to co do Ciebie należy (a raczej do Twego kuzyna).

Pozdrawiam i powodzenia


(Adax22) #8

Jeżeli kuzyn z dostępu do sieci internet będzie korzystał w domu to może zastosować antenę GSM na zewnątrz budynku i modem umożliwiający podłączenie takiej anteny Osobiście widziałem takie rozwiązanie u znajomego np http://allegro.pl/item362195986_antena_ ... otter.html

http://allegro.pl/item362198761_antena_ ... demow.html

Najprościej zapytać w Salonie operatora czym może być spowodowane obniżenie jakości usługi, i o sposób w jaki można by ja poprawić. Wiem że przedstawiciel sieci komórkowej z internetu której korzysta znajomy sam zaproponował zmianę modemu i zastosowanie anteny GSM na zewnątrz budynku i nie wiązało się to z ponoszeniem wysokich wydatków na zakup. Kupił indywidualnie na własność antenę kartę wymienił przedstawiciel w salonie.