BIOS aktualizacja


(Starshine2) #1

Witam! Chciałabym zaktualizowac Bios ale jestem prawie kompletna laiczka w tej kwesti. powodem aktualizacji bedzie problem z karta dzwiekowa. kiedys szukalam tu pomocy z karta i zadne kompletnie zadne rady nic nie daly. komp jest dosyc wiekowy :slight_smile: byc moze aktualizacja bios cos da.

info ;

Właściwości BIOS'u

Typ BIOS'u Award

Typ BIOS'u Award Phoenix-Award BIOS v6.00PG

Informacja z BIOS'u Award V.P4XFB/P4XFBU A01 09-12-2002

Data BIOS'u systemowego 09/12/02

Data BIOS'u wideo 10/31/02

Producent BIOS'u

Nazwa firmy Phoenix Technologies Ltd.

Informacje o produkcie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm

Problemy i Sugestie

Sugestia BIOS systemu jest starszy niż dwa lata. Uaktualnij go jeżeli trzeba.

Sugestia BIOS wideo jest starszy niż dwa lata. Uaktualnij go jeżeli trzeba.

moze ktos pomoc i wskazac link do pobrania nowego biosu? wiem google nie boli ale nie chcialabym pobrac nie tego co trzeba.


(Cedar) #2

Jeśli nie zmieniałaś żadnych podzespołów w komputerze a to tego jeśli karta dźwiękowa jest zintegrowana to aktualizacja biosu nic nie zmieni w sprawie Twojego problemu.

Nie rób tego, w czasie aktualizacji może wystąpić błąd, który całkowicie unieruchomi komputer.

Ta sugestia może spowodować jeszcze większe problemy - zignoruj ją.

PS. prawie dwa lata zastanawiasz się jak ten problem zlikwidować?

sterowniki-dzwieku-t327014.html#p2147605 :o


(pakierhakierxd) #3

Dokonać aktulizacji biosu pewnie można tylko przez dyskietkę startową,nowszego pewnie nie ma

lepiej znajdź kartę dźwiękowa są nawet po 20zł i kup:D

I powinno chodzić:stuck_out_tongue:

a sterowniki go karty dzwiękowej masz zainstalowane skonfigurowana jest w programie producenta karty jeśli taki jest:]


(Adamsubzero) #4

Jeszcze raz opisz problem wtedy zobaczymy. Aktualizacja biosa może tylko spowodować, że w ogóle nie uruchomisz komputera


(Starshine2) #5

Więc problem jest taki, że nie mam dźwięku od momentu wymiany płyty głównej. Poprzednia uległa spaleniu. Ponieważ komputer jest stary bo ma prawie 10 lat był problem z dobraniem odpowiedniej. Panowie naprawiajacy znaleźli płyte Jetaway P4FXFB(U). Kiedys pisałam juz o tym problemie tutaj na forum. I instalowanie sterowników do chipsetu, a poźniej do karty dźwiękowej nic nie dało. W ogóle po zainstalowaniu systemu i po zainstalowaniu sterowników do chipsetu jest ok poza brakiem dźwięku. Kiedy próbuje zainstalować sterowniki dźwieku wyswietla sie info ze nie mozna bo audio w biosie jest enabled, ale to jest nieprawda bo jest na auto. Nie mam sterowników do tej płyty głownej oryginalnych bo kupowana była na giełdzie z odzysku :slight_smile: Aha wczoraj zrobiłam formata i po zainstalowaniu systemu spróbowałam wgrać z płytki od starej płyty sterowniki (też miała chipset via), i tu pokazywał sie komunikat ze wykryto urządzenie dźwiękowe, ale z kolei jak juz chciałam zainstalować stery dźwięku to w menadzeze urzadzen pokazywalo pytajnik przy kontrolerze audio i nadal dzwieku nie bylo. W ogole jak kupie stara kartę dźwiękowa to bedzie pasowala do tego mojego staruszka? Nie znam sie na montazu :))


(Chojinka) #6

jaki masz system?


(Cedar) #7

Nie ma czegoś takiego jak "formata". Jest formatowanie dysku i instalacja systemu.

Być może to był Twój błąd. Te, które zainstalowałaś nie muszą być zgodne z Twoim obecnym sprzętem i blokują instalacje prawidłowych sterowników.


(Starshine2) #8

skrót myślowy, oczywiście chodziło o formatowanie dysku i zainstalowanie systemu. Co do drugiej sprawy instalowanie sterowników ze starej płyty zostało odwrócone ponownym formatowaniem dysku i zainstalowaniem systemu, wiec to nie jest problemem. Tylko ciekawi mnie dlaczego instalujac sterowniki do starej płyty wykrywa mi karte dźwiekową, a jak tego nie robie tylko instaluje prawidłowe steroniki to urządzenia dźwiekowego nie wykrywa??? A system mam xp z sp3.

chyba kupie jakakolwiek stara karte dxwiekowa i zobacze co bedzie.