Bios samoczynnie się resetuje


(Jarek Dzidek) #1

Od kilku dni na moim kompie pojawia się dziwny problem. Po kilku zamknięciach systemu ustawienia biosu samoczynnie się resetują. Min. wyłącza się obsługa karty sieciowej i karty muzycznej znajdujących się na płycie głównej.resetują się również ustawienia daty i godziny.

Prawdą jest iż około miesiąca wcześniej dokonałem update właściwego biosu.

Czy można temu zaradzić?


(d@nielito) #2

prawdopodobnie masz rozładowaną baterię na płycie główniej to ona po wyłączeniu kompa zapamiętuje ustawienia biosu, zobacz typ i wymień na nową :wink: to kosz max. 5 zł


(system) #3

Jaka płyta główna?? Bo np na ECS K7S5A często tak się działo samoczynnie.


(Jarek Dzidek) #4

Płyta MSI P4 915P Combo . W mojej ocenie raczej OK!


(d@nielito) #5

ja mam K7S5A od 4 czy 5 lat i nic mi nie szwankuje chodzi pięknie :wink: na ale skoro tak piszesz to musisz mieć podstawy :wink:

no to tak jak napisałem wymień baterię to będzie raczej to :slight_smile: lub jak masz miernik to zmierz jakie masz napięcie na tej baterii :wink: i porównaj z tym co pisze na niej , jak będzie za mało to do wymiany :wink:


(boger) #6

d@nielito to byly plyty z przed kwietnia 2000 albo 2001 ju znie pamietam, ty pewnie masz juz rev 1.x, ale w tych sprzed kwietnia to nagminnie sie biosy resetowaly


(d@nielito) #7

w takim razie oddaję honor :slight_smile: , nie wiedziałem i dziękuje za informację


(Jarek Dzidek) #8

Dzięki d@nielito . Miałeś raję to była bateria . Po wymianie wszystko działa OK!


(d@nielito) #9

ciesze się że mogłem pomóc :slight_smile: