Błąd directx 7 - nowy system

Witam wszystkich

Mam problem z directx 7. System Xp postawiłem wczoraj w kolejności :

-Service pack 2+3

-firewall

-Hotfixy (windows update)

-directx 9c (2005)

-stery rad_w2kxp_omega_2567

i tu pojawił się bład z texturowaniem przy włączeniu TESTUJ MODUŁ DIRECT3d w dxdiag. Ściany obracającego się sześcianu są zniekształcone.

(Testy directx 8 i 9 przechodzi pomyślnie)

Sprzęt : Radeon9200 Le ,płyta AK12 Shuttle na chipsecie kt133 ,CPU duron 635~ ,pamięć 256 + 128 (SDRAM?)

Może karta nie ma wsparcia dla directx 7 ? Zainstalowałem stery do płyty głównej (z lektury opinii użytkowników podobnej płyty wywnioskowałem że XP posiada analogicznie równie dobre sterowniki w wypadku kt133) i nic …

przeinstalowałem directa na starszą wersję directx 9 (2002) przy użyciu direct eradicator…

zmniejszyłem AGP z 4 do 2 w biosie daremnie…

wydaje mi się że to wina sterowników omega kiedyś z nich korzystałem i były problemy z teksturami w niektórych grach na standardowych sterach wszystko było w porządku

  1. Zresetuj ustawienia biosu i nie grzeb jeśli nie jesteś pewny czy to potrzebne.

  2. Nie instaluj sterowników od grafiki z Windows Update do tej karty.

  3. Zła kolejność instalowania sterowników:

  • najpierw sterownik do chipsetu (APG) jeśli jest wymagany przy tej płycie głównej

  • następnie sterownik do grafiki

  • następnie sterownik do karty dźwiękowej

  • następnie DirectX ze strony M$ (instalują się tylko pliki od twojej wersji systemu).

  1. Zła wersja sterownika. Zainstaluj Omega.Drivers.3.8.252

wymuszenie-czestotliwosci-odswiezania-ekranu-t239565.html?hilit=omega

Przeinstalowałem sterownik na CATALYST 4.8 i problem zniknął. Do momentu aż nie ustawiłem antyaliasingu w zakładce regulującej direct3d (Właściwości: Ekran /zaawansowane /3d) używając ustawień użytkownika. Test direct3d pokazuje tym razem inny rodzaj zniekształceń : sześcian z logo directx obraca się bardzo szybko zostawiając smugi.

Dodane 03.02.2010 (Śr) 14:00

Wydaje się że błędy występują na rozdz 640x480 - na takiej właśnie testuję gre pt Diablo2 ( Na Geforce mx420 obraz był prawidłowy). Charakterystyczne są czarne czarne linie wokół szkieletu ścian ,przedmiotów oraz rozmazane textury postaci.

Po zmianie rozdzielczości w eksplorerze z 640x480 na 800x600 (nie korzystam z niej ponieważ monitor ukazuje na niej rozmycie ) testy direct3d przechodzi prawidłowo

Dodane 03.02.2010 (Śr) 14:28

test Diablo 2

---------------------------------------------------------------

4MLNN9 Realm startup at 2010-02-03 12:37:24.553

---------------------------------------------------------------

12:37:24.553 ------------------------------------------------------

12:37:24.553 2010-02-03 12:37:24

12:37:24.553 D2VideoTest running under Windows XP (Version 5.010)

12:37:24.553 Vendor: AMD

12:37:24.553 Version: Duron (Type 0, Family 6, Model 3, Stepping 0, Brand 0)

12:37:24.563 Speed: Approx. 635 MHz

12:37:24.563 Total Physical Memory: 383.48MB

12:37:24.563 Application Path: F:\Programy instalowane\Diablo II


12:37:24.593 ------------------------------------------------------

12:37:24.593  

12:37:24.593 imagehlp.dll loaded for better stack crawls.

12:37:24.593 Able to access user registry to delete flag

12:37:24.593 ... continuing Video Test

12:37:25.895 Enumerating display device

12:37:25.895 Creating running dialog

12:37:26.897 Running dialog displayed, continuing ...

12:37:27.888 Ready to detect operating system

12:37:27.888 Detecting Operating System and DirectX...

12:37:27.888 osDetect()

12:37:27.888 Valid version of DirectX found. (4.9.0.900)

12:37:27.888 ...Done Detecting Operating System and DirectX: Success

12:37:27.888 OSDetect passed: Registering window class...

12:37:27.888 ... Done Registering window class

12:37:27.888 DDrawDetect...

12:37:28.890 Detecting boards which support DirectDraw...

12:37:29.310 Checking capabilities of GIGABYTE RADEON 9200...

12:37:31.964 Supports 32 bit cutscenes.

12:37:32.014 Video Memory Total= 127.281 MB, Free= 127.281 MB

12:37:32.014 Passed requirements for Diablo II.

12:37:32.445 Destroyed DDraw window.

12:37:34.448 Direct3DDetect...

12:37:35.449 Detecting boards which support Direct3D...

12:37:35.489 Checking capabilities of GIGABYTE RADEON 9200...

12:37:35.489 VendorID = 0x00001002, DeviceID = 0x00005961

12:37:37.242 Supports 32 bit cutscenes.

12:37:37.292 Supports non-power of two textures.

12:37:37.292 Video Memory Total= 125.442 MB, Free= 124.403 MB

12:37:37.292 Texture Memory Total= 179.207 MB, Free= 178.168 MB

12:37:37.292 Local Total= 179.207 MB, Free= 178.168 MB

12:37:37.292 AGP Total= 53.766 MB, Free= 53.766 MB

12:37:37.292 Supports 1555 textures.

12:37:37.292 Passed requirements for Diablo II.

12:37:37.923 Destroyed D3D window.

12:37:39.925 GlideDetect...

12:37:40.927 Detecting boards which support Glide...

12:37:40.927 Missing glide3x.dll. Assuming no 3dfx boards present!

12:37:43.941 Done with Detection phase...

12:37:43.971 Creating final dialog ...

12:37:43.971 Recommending ddraw0 in final dialog.

12:37:43.971 Recommending d3d0 in final dialog.

12:37:43.971 Displaying info message in final dialog.

12:37:43.971 Show window in final dialog.

------------------------------------------------

12:37:39.925 GlideDetect…

12:37:40.927 Detecting boards which support Glide…

12:37:40.927 Missing glide3x.dll. Assuming no 3dfx boards present!

12:37:43.941 Done with Detection phase…

12:37:43.971 Creating final dialog …

12:37:43.971 Recommending ddraw0 in final dialog.

12:37:43.971 Recommending d3d0 in final dialog.

12:37:43.971 Displaying info message in final dialog.

12:37:43.971 Show window in final dialog.

to jest to ?

Dodane 03.02.2010 (Śr) 14:44

zaraz wyjmę tego radeona i włożę mx420 - nie będę kuurwa czekał godzinę :slight_smile: :idea:

Użytkownicy którzy mają ATI mają te problemy…

A więc tak:

  1. Ściągnij NAJNOWSZE sterowniki do swojej karty graficznej ze strony producenta

  2. Uruchom ponownie komputer

  3. Wejdź w Start -> Uruchom… -> wpisz: dxdiag

  4. Przejdź do zakładki Ekran

  5. Sprawdź czy masz włączone przyspieszanie Direct3D

  6. Jak nie to nie wiem co… :?