Błąd połączenia do pulpitu zdalnego (po stronie klienta)

Witam!

 

Mam problem z podłączeniem do pulpitu zdalnego w firmie. Połączenie działało bez problemu cały czas. Dzisiaj od rana mam komunikat:

Pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z następujących powodów:

1) Dostęp zdalny do serwera nie jest włączony

2) Komputer zdalny jest wyłączony

3) Komputer zdalny nie jest dostępny w sieci

 

Problem jest o tyle dziwny, że jak wspomniałem:

  • jeszcze w zeszłym tygodniu połączenie działało

  • dział IT po drugiej stronie (serwera) twierdzi, że wszystko jest OK i niec nie było zmieniane

  • z innego komputera i z innej sieci mogę bez problemów podłączyć się do tego serwera przez podłączenie pulpitu zdalnego

 

Google i Microsoft opisuje raczej jak rozwiązać proble m po stronie komputera zdalnego. Ja mam wrażenie, że to prtoblem po stronie klienta.

 

System - Windows 8.1, aplikacja pulpitowa, zainstalowany Norton Internet Security (próba przy wyłączonej inteligentnej zaporze nie przynosi rezultatu).

 

Proszę o wskazówki.

A czy czasami Twój internet nie jest z Orange i masz router LiveBox?

Nie. Jest to kablowy internet z Inea.

Co dziwne - inne połączenie (do innego zdalnego pulpitu) działa.