Bład przy inicjowaniu dysku

Mam netbooka Acer Aspire Switch. Po pomyślnym zainstalowaniu systemu windows 10 na innym komputerze postanowiłam przesiąść się z 8.1 na 10 także na netbooku.

Po zainstalowaniu dziesiątki okazało się jednak, że jest pewien problem - komputer nie widzi dysku dodatkowego (stacji dokoującej?) do którego podłączany jest, hm, tablet. W zarządzaniu dyskami sytacja wygląda tak: Dysk 1, nieznany, niezainicjowany. Incjować próbowałam… ale zarówno w przypadku GPT jak i MBR Menadżer dysków wirtualny wyświetla komunikat o niepoprawnej funkcji…

Proszę o pomoc, bo już kompletnie nie wiem co mam z tym zrobić, przekopałam trochę sieć, ale nie znalazłam żadnej satysfakcjonującej odpowiedzi.

Gdyby to cokolwiek dało (sorry, nie znam się na tyle by móc to wiedzieć), to mogę w każdej chwili wrócić na 8.1 (chwała Bogu, za kopie zapasowe).1.thumb.png.d6c3d4536929d45c78c7153aefc6

2.thumb.png.e137e48d14d10197f889696fdaf0

 

1.png

2.png

A czy dane na tym dysku nie były czasem szyfrowane? Ja tak mam z dyskiem który sobie zaszyfrowałem a potem zrobiłem wipe na live distro (oczywiście z błędem)  - nie mogę go zainicjować w win mimo że jest pusty - chyba że jest podłączony od startu kompa i wprowadzę hasło przed uruchomieniem systemu z drugiego dysku… Wtedy działa normalnie… 

Szczerze? Nie bardzo się orientuję. Tu niezależnie od tego czy podłączę tableta do stacji przed startem czy po - nie widzi go. Znaczy widzi jako urządzenie, sterowniki się zgadzają, ale zainicjować dysku się nie da… nie mam tam aktualnie żadnych danych, ale chciałabym móc jednak z niego korzystać.

Sprawdź w właściwościach dla kogo jest przypisany “właściciel” bo 10 nie raz “wymazuje” właściciela i nie można nic z dyskiem (plikiem) zrobić tylko przypisać nowego Właściela i wszelkie uprawienia na “użytkownicy uwierzytelnieni”