Romek
(Romek)
10 Październik 2007 13:43
#1
Witam dopiero zaczynam z programowaniem i chciałem napisać program obliczający pierwiastki równania kwadratowego ale niestety podczas kompilacji wywala mi błędy… niestety nie wiem co jest nie tak oto kod żródłowy mojego programu…:
program rowanie; uses crt; var a, b, c, delta, x1, x2 : real; begin writeln('Program rozwiazuje rownanie kwadratowe '); writeln('Podaj wspolczynnik a '); readln(a); writeln('Podaj wspolczynnik b '); readln(b); writeln('Podaj wspolczynnik c '); delta := sqr - 4*a*c; if delta > 0 then begin x1:=(-b+sqrt(delta))/2*a; x2:=(-b-sqrt(delta))/2*a; writeln('Pierwiastki wynosza: '); writeln('x1 = '); writeln('x2 = '); end; if delta = 0 then begin x1:= -b/2*a Writeln('Pierwiastek wynosi: '); writeln('x1 = '); end; if delta < 0 then begin writeln(‘Brak pierwiastkow’); end else readln; end.
mam jakąś dziwną wersje Pascala i nie pokazuje mi błędów…
Prosze o pomoc i dzięki
buker
(buker)
10 Październik 2007 14:36
#2
Kod powinien wyglądać tak:
program rowanie; uses crt; var a, b, c, delta, x1, x2 : real; begin writeln('Program rozwiazuje rownanie kwadratowe '); writeln('Podaj wspolczynnik a '); readln(a); writeln('Podaj wspolczynnik b '); readln(b); writeln('Podaj wspolczynnik c '); readln©; delta := b*b - 4*a*c; if delta > 0 then begin x1:=(-b+sqrt(delta))/2*a; x2:=(-b-sqrt(delta))/2*a; writeln('Pierwiastki wynosza: '); writeln('x1 = ',x1); writeln('x2 = ',x2); end; if delta = 0 then begin x1:= -b/2*a; Writeln('Pierwiastek wynosi: '); writeln('x1 = ',x1); end; if delta < 0 then writeln(‘Brak pierwiastkow’); readkey; end.
Pozdrawiam
Romek
(Romek)
10 Październik 2007 17:19
#3
no i poprawiłem i gdy np. wpiszę w programie liczby 3,4,1 to wyświetla mi wynik ale jest on inny niż ja liczyłem na kartce… przy delcie mniejszej od zera wyswietla dobrze… nie wiem co jest nie tak
buker
(buker)
10 Październik 2007 17:32
#4
Do tego kodu:
musisz dodać nawiasy:
Sorry nie zauważyłem tego. Teraz mnie liczy dobrze.
Romek
(Romek)
10 Październik 2007 17:55
#5
buker dzięki wielkie wszystko teraz łądnie liczy taka ■■■■■ółka a tak zmienia wszystko jeszcze raz wielkie dzięki
tezarrus
(Tezarrus)
29 Październik 2007 17:41
#6
zamiast drugiego x1 powinno być x0 i w zmiennych też dodane - tak mnie uczyli
Quentin
(Quentin)
29 Październik 2007 18:26
#7