Posiadam Lenovo G550. Od około roku był na nim system Windows XP. Jakiś tydzień temu, budząc się rano postanowiłem go odpalić. Ku mojemu zdziwieniu system ładował się ładował i ładował i nic… Spróbowałem w trybie awaryjnym - chodzi. Nieraz jeszcze zadziałał normalnie, ale chodził wolno i krótko Postanowiłem zainstalować Windows 7. Odpaliłem płytkę instalacyjną, wybrałem dysk, na którym był XP. Sformatowałem i poszła instalacja… aż do ostatniego punktu “Kończenie instalacji”. Przy “Kończeniu instalacji” wyskoczył jakiś błąd - coś o jakimś pliku na dysku i instalacja została cofnięta.
Wiem, że zbliżają się Święta, ale może znalazłby ktoś trochę czasu i mi pomógł co z tym fantem zrobić - taki prezent Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Komunikat z błędem przy instalacji Windows 7: “instalator nie moze kontynuowac z powodu uszkodzonego pliku instalacyjnego. aby uzyskac pomoc, skontaktuj sie z dostawca dysku instalacyjnego systemu Windows.”
Próbowałem wgrać Windowsa XP. Wszystko niby ok, po skopiowaniu plików instalacyjnych komp sie zresetował. POojawia się ekran ze znaczkiem Windowsa kiedy się ładuje po czym jest czarne tlo i po paru sekundach pojawia sie error na niebieskim tle o treści:
“STOP: c0000221 bad image checksumthe image user32.dll is possibly corrupt.”
Czy masz jakieś ważne dane na dysku tego komputera? Jeżeli nie, zainstaluj na przykład Ubuntu. Zobacz jak będzie. Jeżeli wszystko będzie w porządku, zainstaluj ponownie Windows XP albo Windows 7. Jak rozumiem, gdy kiedyś instalowałeś XP/7, to nie występowały takie problemy? Ewentualnie możesz spróbować pożyczyć płytę instalacyjną z Windows np. od kolegi i zobaczyć jak będzie.
Edycja:
Możesz też sprawdzić twardy dysk nie mając zainstalowanego żadnego systemu na dysku. Opis:
Laptop jest na gwarancji, więc myślę, że nie warto coś tutaj robić. W sumie nie wiem czy nawet można coś zrobić samemu? Można chociaż ściągnąć jakoś dane z innych partycji?
Skoro laptop na gwarancji, możesz oddać na gwarancję. Tak czy inaczej, warto zrobić kopię danych, bo widziałem przypadek gdy osoba odbierając komputer z serwisu (fakt - stacjonarny) otrzymała sformatowany dysk.