Błąd serwerów DNS oraz zła konfiguracja IP

Mam problem, jak w temacie. Próbowałem już niemal wszystkich komend w cmd, jak: netsh winsock reset catalog, netsh int ip, reset c:/resetlog.txt, ipconfig /release, ipconfig /renew i ipconfig itd. Także odinstalowanie Comodo Internet Security i odhaczenie IPv6 nie pomogło. Reinstalacja karty sieciowej i sterowników również okazały się fiaskiem.

 

Oto screen z ipconfig /all:

post-70221-0-69210500-1398030702_thumb.p

 

Bardzo proszę o pomoc.

Host nie może uzyskać konfiguracji protokołu TCP/IP z serwera DHCP. Jeśli jest on włączony, zobacz czy zapora sieciowa na routerze nie blokuje ruchu sieciowego oraz czy nie masz ustawionej filtracji MAC i czy pula adresów DHCP jest wystarczająca. Adres IP, maskę, bramę, DNSy możesz przypisać ręcznie.

zapewne posiadasz neostrade i zawirusowany komputer

 

Dostęp do strony konfiguracyjnej routera jest niemożliwy (adres 192.168.1.1 nie reaguje). Sieć jest oznaczona jako “niezidentyfikowana”. Wysyła dane, ale ich nie odbiera.

 

W jaki sposób mogę sprawdzić filtrację MAC oraz pulę adresów DHCP i jak mam stwierdzić, czy jest ona wystarczająca?

 

Jak skonfigurować ręcznie IPv4 (jakie dane powinienem wpisać zgodnie z moją konfiguracją - gdzie je znajdę)?

 

 

Nie. Provider to Netia. CIS był aktualizowany przed odinstalowaniem go w celu wykrycia problemu.

 

 

EDIT: zapomniałem dodać, że to dotyczy połączenia kablowego (Ethernet) z komputerem z Windowsem 7 Starter na pokładzie oraz że router działa poprawnie na Wi-Fi

A jesteś pewien że taki jest adres routera? Dopóki nie połączysz się z routerem, to i tak do niego się nie dostaniesz. Sprawdź jaki dokładnie jest adres routera i spróbuj skonfigurować połączenie ręcznie.

Tak. Jest to router TP-Link.

No to skoro jesteś tego pewien, to skonfiguruj połączenie ręcznie.

W jaki sposób mam to zrobić - tj. jakie dane mam wpisać i gdzie?

Poczytaj: http://www.kylos.pl/blog/konfiguracja-sieci-lokalnej-pod-windows/

Co do danych:

IP: 192.168.1.2 (niekoniecznie musi być 2, musisz znaleźć wolne IP, jeże liwpiszesz takie które jest już w użyciu,wyświetli Ci się komunikat o konflikcie adresów IP),

Maska: powinna wskoczyć Ci sama

Brama:192.168.1.1

DNS: wpisz jakie Ci pasują, możesz użyć googlowych - 8.8.8.8, drugi - 8.8.4.4

 


Czy w tej chwili łączysz się z komputera podłączonego do tego routera? Jeżeli tak, to pokaż wynik

ipconfig /all

Oto wynik z innego komputera podłączonego do tego samego routera:

Zaloguj się do routera z komputera, który nie ma problemów z połączenie, tj. z tego co ma adres 192.168.1.2 i za jego pomocą sprawdź to o czym pisałem w panelu routera.

Z tego co widzę, masz dwa połączenia lokalne na tej samej karcie. Jeśli masz dwie takie same karty sieciowe, sprawdź czy do właściwej podpinasz kabel. Jeśli utworzyłeś dwa połączenia, usuń jedno.

Nie mogłem zalogować się do routera (hasło nie wchodziło), więc zrobiłem twardy restart (2x długo przyciskając na reset) i… zrobiła się rzecz, którą chyba powinienem podpiąć pod kolejny wątek…

 

Po resecie routera wszystkie komputery przestały mieć dostęp do Internetu, natomiast strona konfiguracyjna zaczęła się wyświetlać. Wprowadziłem do niej dane, które podała mi Pani z Netii do strony TP-Link, tj. login i hasło dostępowe, ustawiłem na MUX, a także ustawiłem VPI na 0 i VCI na 35. Wyświetlił się error: “FAIL TO DUPLICATE DUE TO: Duplicate to a VPI/VCI!”. Pani z Netii, zarówno jedna jak i druga (dzwoniłem 2x) powiedziała mi, że to nie ich wina, a wina routera, a one nie świadczą pomocy technicznej dla routerów firmy TP-Link.

 

Dodam, że model routera, to TD-W8901G.

 

Bardzo proszę o pomoc, gdyż zostałem całkowicie pozbawiony Internetu.

http://forum.dobreprogramy.pl/tp-link-w8901g-resetujące-ustawienia-t339788/

Po prostu taki profil o danych vpi, vci już jest. Wybierz po prostu z listy i wpisz login hasło jakie otrzymałeś i ma działać.

Problem z routerem został rozwiązany. Wi-Fi działa, a więc konfiguracja dobra i router sprawny :wink:

 

Na komputerze stacjonarnym, połączonym kablem ethernetowym także wszystko w porządku.

 

Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc :wink: