Błąd systemu aclayers.dll; comctl32.dll

mamuśka dzisiaj odpaliła laptopa i nic nie mogła włączyć jak skype, chrome, nie da się zainstalować programów.

proszę o pomoc 

Jeżeli nie uda Ci się odpalić ADWCleaner i MBAM wykonaj tylko logi z FRST.

 

Przeskanuj ADWCleaner uruchom z prawokliku jako Administrator. Najpierw Szukaj następnie usuń

http://www.dobreprogramy.pl/AdwCleaner,Program,Windows,38865.html

 

Następnie MBAM (przy instalacji odznacz okres testowy premium)

https://www.malwarebytes.org/mwb-download/

 

Po skanowaniu AdwCleanerem i MBAM wstaw logi z FRST

http://forum.dobreprogramy.pl/nowy-log-obowi%C4%85zkowy-farbar-recovery-scan-tool-t478727/

 

Czekaj cierpliwie na sprawdzenie przez specjalistów.

Lysy_cienias, na forum używamy polskich znaków (ż, ł, ć, ś, ą itp.). Proszę wyedytować swojego posta i poprawić co trzeba. Niezastosowanie się do prośby będzie skutkowało przeniesieniem tematu do śmietnika.

Lysy_cienias jeżeli Twoja mama ma zainstalowanego antywirusa Pandy, to dziś pojawiły się problemy po aktualizacji sygnatur. Podejrzewam to, po Twoim opisie sytuacji. Producent zaleca, aby nie restartować komputera i poczekać na kolejną aktualizację.

FRST- http://www.wklej.org/id/1660433/

Addition - http://www.wklej.org/id/1660434/

 

ADWcleaner i MBAM tych progr. nie udało sięodpalić.

Tu masz rozwiązanie: http://www.pandasecurity.com/uk/homeusers/support/card?id=100045

W Twoim wypadku przypuszczalnie scenariusz 1 powinien zadziałać.

nie działa

Lysy_cienias dość enigmatyczna odpowiedź. Skontaktuj się w takim razie z pomocą techniczną Panda Security Polska pod nr tel. 22 540 18 06 - powinni pomóc.

 

http://www.pandasecurity.com/uk/homeusers/support/card?id=100046

 

zrobiłem wszystko krok o kroku i nic, nie chce załadować żadnego programu, przeglądarki nie działają w sumie nic nie działa, żaden plik exe.

 

W trybie awaryjnym spróbuj odinstalować Pandę lub skorzystaj z tego deinstalera: http://www.pandasecurity.com/poland/homeusers/support/card?id=55509

Jeżeli nie uda się, to najbezpieczniej skontaktuj się z supportem producenta.

jak zauważyłeś też jest plikiem exe. ale oczywiście spróbuję.

w trybie awaryjnym również nie chce otworzyć programu.

a tak na marginesie jak by się udało to stracił bym trwale pliki dll. które zostały przeniesione do kwarantanny przez które tak cierpię ?

Użyj przywracania systemu.

nie pomogło, na samym początku próbowałem :frowning:

 

Jeżeli udałoby Ci się przeprowadzić deinstalację, wtedy jest opcja co zrobić z plikami w kwarantannie - wybierając pozostaw, znajdziesz je w folderze gdzie była zainstalowana Panda.

Nie potrafię na chwilę obecną znaleźć rozwiązania, które nie wymagałoby drastycznych działań pt reinstalacja systemu. Mam podobną sytuację u jednego z klientów, jeżeli znajdę tam rozwiązanie, napiszę.

Znalazłem rozwiązanie:

 

wyszukać folder, w którym powinien znajdować się plik comctl32.dll. U mnie to jest “x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.9600.17415_none_a9ed7f470139b3c1”

 

Oprócz folderu znajdzie także kopię zapasową w folderze C:\Windows\WinSxS\Backup, u mnie : 

 

“x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.9600.17415_none_a9ed7f470139b3c1_comctl32.dll_9c499789”

 

Skopiować tam gdzie go brakuje i zmienić nazwę na comctl32.dll.

 

Z powodu braku dostępu należy skopiować plik z innego systemu lub trybu safe mode. Jeżeli ktoś posiada cygwin to wystarczy mintty.

 

Voila!

postawiłem już nowy system dziękuje wszystkim którzy chcieli pomóc.

artuditu niestety nie jestem w stanie sprawdzić czy to rozwiąże problem.

pozdrawiam