Błąd w index php?

Podczas otwierania zakładki galeria pojawił się komunikat:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/users/gobryte/public_html/galeria/index.php on line 161

galeria była założona gotowym skryptem, bez ingerencji w kod.

Jak mogę poprawic kod bez utraty danych?

Sławek

Jak nie kopałeś w kodzie to znalazłeś buga w skrypcie. Najprawdopodobniej jakiś dziwny znak w nazwie pliku który wrzuciłeś. Popraw w bazie danych + nazwa pliku na serwerze i będzie ok. Ew usuń plik i dodaj nowy.

Dzięki.

Problem polega na tym, że ja tylko obsługuję stronkę w Joomli. Wrzucam fotki i artykuły. Nie znam się na bazach danych i php. Stronka śmigała od 2008 roku bez problemów i nagle taka “kaszana”. Właściciel dysku “ehost” umywa ręce, przywrócenie kopii ustawień nic nie zmienia. Jeżeli nie poprawię błędu w kodzie - utracę całą galerię - 4 lata.

Sławek

Ja ci bez kodu nie pomogę, jasnowidzem nie jestem. Gdybyś mieszał w kodzie to stawiałbym na twój błąd / błąd przy instalacji wtyczki widgeta etc. A jako że tego nie robisz to na 90% jest to zła nazwa pliku / jakiś ciąg znaków w artykule. Jeśli używasz jakiś konkretnych wtyczek do obsługi trzeba szukać na ich stronach /forach. Wystarczy przywrócić backup (w tym bazę danych), bądź pobawić się bazą danych / nazwami plików na serwerze.

Tutaj nie ma co gadać, jedynym wyjściem dla ciebie jest przywrócenie bazy danych i wrzucenia ostatnich zdjęć ponownie bądź udostępnienie danych osobie trzeciej (ogarniającej).

Co masz na myśli pod tym pojęciem ?? Jeśli przywróciłeś bazę / pliki z serwera to backup jest zrobiony z błędem i ciężko będzie znaleźć przyczynę problemu. Lecz nie ma co rozpaczać, wszystko jest możliwe. Jeśli masz dostęp do panelu admina to wyłącz ostatnio wrzucone zdjęcia / artykuły po kolei i zobacz czy błąd dalej występuje.