Błąd w php - unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING

Wyskakuje mi taki błąd.

Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in C:\Program Files\WebServ\httpd-users\nuka\creatmovie.php on line 38

$people "CREAT TABLE people(

people_id int(11) NOT NULL auto_increment,

people_fullname varchar(255) NOT NULL,

people_isactor tinyint(1) NOT NULL default 0,

people_isdirector tinyint(1) NOT NUL default 0,

PRIMARY KEY (people_id)

)";


$results = mysql_query($people)

or die(mysql_error());

Linia 38 to ta gdzie jest )";

Wiem że brakuje jakiegoś przecinka albo coś w tym stylu, ale jestem dopiero początkujący więc nie mam pojęcia jak to naprawić.

Tak na oko to po zmiennej people powinien być znak = :slight_smile:

$people =

było też CREAT zamiast CREATE

a teraz taki blad

Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in C:\Program Files\WebServ\httpd-users\nuka\moviedata.php on line 9

$insert = "INSERT INTO movie (movie_id, movie_name, movie_type,

movie_year, movie_ladactor, movie_director) "

“VALUES (1, ‘Bruce Wszechmogacy’, 5, 2003, 1, 2),”,

"(2, ‘Zycie biurowe’, 5, 1999, 5, 6), ",

“(3, ‘Wielkie Kanion’ 2, 1991, 4, 3)”;

$results = mysql_query($insert)

or die(mysql_error());

w tej linice

“VALUES (1, ‘Bruce Wszechmogacy’, 5, 2003, 1, 2),”,

Nie możesz sobie bezkarnie używać cudzysłowów w łańcuchach znaków zaczynających się cudzysłowem (analogicznie jest z apostrofami), albo będziesz ucieczkował cudzysłowy, albo zaczynał stringi od apostrofów (co jest znacznie lepszym rozwiązaniem również biorąc pod uwagę wydajność parsowania).

Nie bardzo rozumiem :frowning:

Mógłbyś napisać jakby to miało wyglądać, bo w mojej książce jest tak jak w moim kodzie ?

$insert = "INSERT INTO movie VALUES

('1', 'Bruce Wszechmogacy', '5', '2003', '1', '2'), 

('2', 'Zycie biurowe', '5', '1999', '5', '6'),

('3', 'Wielkie Kanion', '2', '1991', '4', '3')";

Mam podobny problem: