Witam, mam problem z dyskiem w laptopie Dell. Czasami podczas korzystania z kompa, nagle wyłącza się dysk i pokazuje się blue screen, zrobiłem test dysku przez program z Dell-a i mam 2 błędy na dysku:
Test odczytu docelowego
Krótki autotest SMART
Czy to poważne błędy? Został mi tydzień gwarancji i nie wiem czy reklamowa laptopa czy nie…
Jeśli wydatek rzędu kilkuset złotych na nowy dysk to dla Ciebie nie problem to możesz nie reklamować. Ja zrobiłbym jednak dokładniejsze testy np. za pomocą HD Tune i szybko wkleił na Forum zrzuty ekranów aby ktoś ocenił stan dysku.
Jakiekolwiek błędy kwalifikują się do wymiany. W przypadku zwrócenia błędów przez program diagnostyczny Della nie powinni oni robić żadnych problemów (przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z takimi problemami).
Zadzwoń do Della - najprawdopodobniej przyślą Ci nowy dysk do wymiany samodzielnej. Po przełożeniu dysku zrób po prostu klon za pomocą odpowiedniego narzędzia (dysk dostajesz pusty, bez systemu, bez recovery) lub po prostu zainstaluj system od nowa. Na odesłanie starego dysku do Della masz chyba 3 dni, dzięki czemu możesz bezpiecznie przerzucić dane.
Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić dysk oprogramowaniem producenta dysku - znajdziesz je tutaj. Instalujesz program i uruchamiasz go normalnie z poziomu systemu Windows. Wystarczy wykonać podstawową analizę, by sprawdzić, w czym jest problem.
Powinny zostać uznane. Tym bardziej przy zgłaszaniu problemu do supportu warto powołać się zarówno na program Dell’a, jak i na skaner producenta dysku. Same zaś błędy, to błędy odczytu.
Program Check Disk będzie skanował dysk i spróbuje naprawić błędy logiczne. Ale fizycznego błędu dysku nie naprawi.
No i super. Koniecznie przed tym czasem zrób back-up najważniejszych rzeczy. Pewnie będę klonować zawartość dysku, ale zawsze przy takich operacjach jest ryzyko utraty danych - tym bardziej, że dysk jest uszkodzony…