Błędy dysku twardego


(Matt90pl) #1

Witam, mam problem z dyskiem w laptopie Dell. Czasami podczas korzystania z kompa, nagle wyłącza się dysk i pokazuje się blue screen, zrobiłem test dysku przez program z Dell-a i mam 2 błędy na dysku:

1) Test odczytu docelowego

2) Krótki autotest SMART

Czy to poważne błędy? Został mi tydzień gwarancji i nie wiem czy reklamowa laptopa czy nie...


(SilberPunkt) #2

Jeśli wydatek rzędu kilkuset złotych na nowy dysk to dla Ciebie nie problem to możesz nie reklamować. Ja zrobiłbym jednak dokładniejsze testy np. za pomocą HD Tune i szybko wkleił na Forum zrzuty ekranów aby ktoś ocenił stan dysku.

:roll:


(Dimatheus) #3

Hej,

Możesz posłużyć się też programem Ashampoo HDD Control. Zainstaluj program i wrzuć screen z tabeli Pokaż dane S.M.A.R.T.

43202698002483999281_thumb.jpg

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Matt90pl) #4

Oto screen z HD Tune, niby jest jeden czerwony kwadracik, ale w zakładce Health wszystko jest ok.

6a5610hn1l09_t.jpg

cp4q2c2o3ckt_t.jpg

Screen z Ashampoo HDD. Temperatura jest dosyc wysoka, ale przed dopiero skonczył HD Tune skanowac, więc pewnie dlatego.

03ahqhaas5st_t.jpg


(McDracullo) #5

Jakiekolwiek błędy kwalifikują się do wymiany. W przypadku zwrócenia błędów przez program diagnostyczny Della nie powinni oni robić żadnych problemów (przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z takimi problemami).

Zadzwoń do Della - najprawdopodobniej przyślą Ci nowy dysk do wymiany samodzielnej. Po przełożeniu dysku zrób po prostu klon za pomocą odpowiedniego narzędzia (dysk dostajesz pusty, bez systemu, bez recovery) lub po prostu zainstaluj system od nowa. Na odesłanie starego dysku do Della masz chyba 3 dni, dzięki czemu możesz bezpiecznie przerzucić dane.


(falcon89) #6

Nie bardzo, masz dwa błędy Current Pending Sector (C5) inaczej sektory oczekujące na remap.

W wierszu poleceń (w Windows Vista/7 uruchom jako Administrator) wpisz

kliknij Enter i jak pojawi się ten komunikat

Wpisz t i zatwierdź enterem, uruchom ponownie komputer.


(Dimatheus) #7

Hej,

Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić dysk oprogramowaniem producenta dysku - znajdziesz je tutaj. Instalujesz program i uruchamiasz go normalnie z poziomu systemu Windows. Wystarczy wykonać podstawową analizę, by sprawdzić, w czym jest problem.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Matt90pl) #8

Skan programem WD

q65agwgddhrn_t.jpg

8fnryg9tvhpi_t.jpg

Co oznaczają te błędy? Myślicie, że tego typy błędy zostaną uznane w ramach gwarancji?

Takie coś wyskoczyło z poziomu CMD. Zrobię tak jak napisałeś, co to pomoże?

548ayw92opff_t.jpg


(rgabrysiak) #9

Cześć

Moim zdaniem warto zareklamować dysk póki jeszcze masz gwarancję.


(Dimatheus) #10

Hej,

Powinny zostać uznane. Tym bardziej przy zgłaszaniu problemu do supportu warto powołać się zarówno na program Dell’a, jak i na skaner producenta dysku. Same zaś błędy, to błędy odczytu.

Program Check Disk będzie skanował dysk i spróbuje naprawić błędy logiczne. Ale fizycznego błędu dysku nie naprawi.

I ja tak uważam - nie ma na co czekać.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(falcon89) #11

(jak ostatnio naprawiałem laptopa to pomogło).


(Matt90pl) #12

Zgłosiłem do Della i w następnym tygodniu przyjedzie serwis wymienic :smiley:


(Dimatheus) #13

Hej,

No i super. Koniecznie przed tym czasem zrób back-up najważniejszych rzeczy. Pewnie będę klonować zawartość dysku, ale zawsze przy takich operacjach jest ryzyko utraty danych - tym bardziej, że dysk jest uszkodzony…

Pozdrawiam,

Dimatheus