Błędy przy uruchamianiu plików *.exe


(Download111pl) #1

Witam,

W ostatnim czasie mój antywirus(Avira) zaczął wyświetlać różne komunikaty o infekcjach, wszystkie infekcje do tej pory usuwałem i nic nie wskazywało na złe działanie systemu. Jednak zauważyłem ostatnio, że gdy próbuję uruchomić plik *.exe ściągnięty z internetu, wyświetlają mi się wtedy różne błędy, najczęściej NSIS error lub komunikat, że plik jest uszkodzony, niekompletny itp. Ponadto czasem pojawia się bluescreen podczas przeglądania internetu, prosiłbym o przejrzenie logów i pomoc w usunięciu infekcji, ponieważ nie chciałbym stracić danych z dysku robiąc format,

Pozdrawiam! A oto logi OTL:

OTL: http://www.wklej.org/id/1171768/

EXTRAS: http://wklejto.pl/180833

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc


(Atis) #2

Nie widać infekcji. Odinstaluj Norton Internet Security i AVG Security Toolbar:

Norton Removal Tool

Pobierz i uruchom AdwCleaner Kliknij Szukaj i później Usuń.

Dysk przeskanuj Dr.Web CureIt


(Download111pl) #3

Wykonałem powyższe, zalecane przez Ciebie czynności,program AdwCleaner znalazł i usunął kilka rzeczy tak samo było w przypadku DrWeb CureIt.

Chciałem jeszcze dodać, że jest możliwość, że infekcja dostała się na komputer ponad 30 dni temu(pod koniec wrzesnia) a z tego co zauważyłem to OTL skanował tylko rzeczy z ostatnich 30 dni, więc czy mam powtórzyć skanowanie zwiększając ilość dni w opcji? A jeśli chodzi o mojego antywirusa zaraz po zakończeniu skanowania w/w programami, wykrył kolejne zainfekowane pliki, więc chyba jednak coś siedzi… Czy mam dołączyć jakieś logi? Co radzisz dalej?

Pozdrawiam!

EDIT: chciałem jeszcze dodać, bo może ma to jakieś znaczenie, że wszystkie dotychczas wykryte pliki przez mojego antywirusa znajdowały się w katalogach:

C:\Users\Andrzej\AppData\Roaming lub C:\Users\Andrzej\AppData\Local\Temp


(Atis) #4

Pobierz TFC - Temp File Cleaner

Uruchom TFC i kliknij Start.


(Download111pl) #5

Zrobiłem to, co zalecałeś, po restarcie komputera nadal występują problemy z instalacją plików wykonywalnych *.exe, natomiast jeśli pobieram je i uruchamiam w systemie awaryjnym to wszystko działa normalnie a potem po przejściu do normalnego trybu systemu te pliki również działają. Ponadto zauważyłem, że podczas pobierania pliku z internetu pobieranie przebiega płynnie natomiast przy 99% zatrzymuje się ono na chwile po czym dobiega końca i takiego pliku uruchomić już nie mogę, ponieważ pojawiają się w/w komunikaty o błędach(pobieram przez przeglądarkę Google Chrome)… Czy może być tak, że infekcji nie ma, lecz pozostały uszkodzone wpisy w rejestrze i tu jest przyczyna? Ponadto po wykonaniu zalecanych przez Ciebie czynności komputer lekko przyspieszył, jednak główny problem pozostaje nadal… :/. Co radzisz dalej?

Pozdrawiam i DZIĘKUJĘ za dotychczasową pomoc :slight_smile:

PS: Wszystkie dotychczas zainstalowane exe’ki działają normalnie, ponadto manager zadań, edytor rejestru, system awaryjny działają normalnie, więc to chyba nie infekcja viruta i jemu podobnych, chociaż nie znam się na tym na tyle, aby to stwierdzić


(Atis) #6

Czy odinstalowałeś starego Nortona?

Może Avira powoduje uszkodzenie plików skoro w awaryjnym nie ma tego problemu.

W tych logach nie widać infekcji. Odinstaluj Avira i sprawdź czy problem nadal występuje.

Dysk przeskanuj Kaspersky Virus Removal Tool 2011