Błędy w grafice

Witam.

Gdy załącze Tibie to obraz miga mi na biało.Gdy wyłącze efekty świetlne to miga mi tylko przy poruszaniu się :?

Co jest tego przyczyną??

Ja bym obstawiał, że winne sterowniki od grafiki. Czy w innych grach też jakieś błędy wyskakują??

Sterowniki od grafy.

Spróbuj odpalić z konsoli… może coś Ci wyskoczy…

Nie.

dawid@dawid-desktop:~$ '/home/dawid/Desktop/Tibia/Tibia' 

error: Cannot find file "Tibia.dat". (Error Code 1)


Please re-install the program.

[quote]


??[/quote]

musisz od nowa zainstalować tibie bo Tibia.dat jest to plik w którym masz grafikę np drzewka itd.

Ale jak mam ją jeszcze raz zainstalować skoro jej nie zainstalowałem tylko pobrałem,rozpakowałem,klikłem tibia i się uruchamia gra??

omg. zapomniałem że na linuxie inaczej dawno nie byłem na linuxie :mrgreen:

ściągnij jeszcze raz rozpakuj i zobacz…

jeśli to nie pomoże to nie wiem…

:frowning: niepomogo

Zainstalowałeś sterowniki do grafy od producenta, czy jedziesz na otwartych? Jeżeli na otwartych to koniecznie zainstaluj(spróbuj jeżeli to ATI ;). Powinno pomóc.

zainstalowałem stery przez easy ubuntu a grafe mam taką jak w opisie :roll:

hm… wpisz w konsoli glxinfo i daj co Ci wypluło. :slight_smile:

dawid@dawid-desktop:~$ glxinfo

name of display: :0.0

display: :0 screen: 0

direct rendering: Yes

server glx vendor string: NVIDIA Corporation

server glx version string: 1.4

server glx extensions:

    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, 

    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control

client glx vendor string: NVIDIA Corporation

client glx version string: 1.4

client glx extensions:

    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, 

    GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync, 

    GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 

    GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float

GLX version: 1.3

GLX extensions:

    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, 

    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control, 

    GLX_ARB_get_proc_address

OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation

OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440/AGP/3DNOW!

OpenGL version string: 1.5.6 NVIDIA 87.76

OpenGL extensions:

    GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_pixel_buffer_object, 

    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, 

    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_texture_compression, 

    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, 

    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, 

    GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle, 

    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, 

    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, 

    GL_S3_s3tc, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, 

    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, 

    GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_Cg_shader, 

    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays, 

    GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_pixel_buffer_object, 

    GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, 

    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shared_texture_palette, 

    GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture_compression_s3tc, 

    GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, 

    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, 

    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod, 

    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_vertex_array, 

    GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, 

    GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square, GL_NV_fence, 

    GL_NV_fog_distance, GL_NV_gpu_program_parameters, 

    GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_packed_depth_stencil, 

    GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite, GL_NV_register_combiners, 

    GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_texture_env_combine4, 

    GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_vertex_array_range, 

    GL_NV_vertex_array_range2, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1, 

    GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_multitexture, GL_SGIS_texture_lod, 

    GL_SUN_slice_accum

glu version: 1.3

glu extensions:

    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess


   visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav

 id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat

----------------------------------------------------------------------

0x21 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x22 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x25 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x26 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x29 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2a 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2d 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2e 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x30 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x31 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x32 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x33 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x34 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x35 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x36 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x37 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x38 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x39 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x3a 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x3b 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x3c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x3d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x3e 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x3f 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x40 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0xa0 32 tc 1 0 0 c . . 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None

dawid@dawid-desktop:~$
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation

OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440/AGP/3DNOW!

OpenGL version string: 1.5.6 NVIDIA 87.76

No niby tutaj masz wszystko dobrze :slight_smile: A nie używasz czasem przypadkiem może beryla albo xoś takiego?

Nie. :slight_smile:

czy ten nr 87.76 to jest nr sterownika tak jak w windowsie??bo jeśli tak to do mojej karty najlepsze są 53.03 :smiley:

Numeracja sterowników w Linuksie i w Windowsie jest różna. Pozostaje Ci jedynie pogrzebanie w ustawieniach gry, ewentualnie poczekanie na nową wersję lub spróbuj użyć otwartych sterowników zmieniając wpis w xorg.conf :slight_smile: