Błędy Windows Defender: 0x800106ba, aktualizacje: 80096001

Witam serdecznie. Przyjaciel odinstalował z komputera KIS 2010 z powodu błędu aktualizacji programu (coś w deseń błędu autoryzacji modułu). Wraz z tym problemem zaczął pojawiać się również błąd aktualizacji systemu:

Rozszerzenie Windows Update napotkało nieznany błąd. Kod: 80096001

Nie ma możliwości uruchomienia Windows Defender’a:

Nie można zainicjować aplikacji: 0x800106ba. Usługa tego programu została zatrzymana z powodu wystąpienia problemu. Aby uruchomić usługę, ponownie uruchom komputer lub wyszukaj w Pomocy i obsłudze technicznej informacje dotyczące sposobu ręcznego uruchamiania tej usługi.

typ uruchomienia usługi Windows Defender jest ustawiony jako automatyczny, ale usługa nie uruchamia się automatycznie. Po próbie ręcznego uruchomienia:

System Windows nie może uruchomić usługi Windows Defender na komputerze Komputer Lokalny.

Błąd: 0x80096001: Podczas weryfikowania zaufania wystąpił błąd poziomu systemu.

Czyli ma to związek z problem Windows Update i z poziomem konta użytkownika. Próbowaliśmy odpalić skrypt Reset Windows Update http://support.microsoft.com/kb/971058 ale nie pomogło. Próbowaliśmy przywrócić system z punktu przywracania - błąd dotyczący błędów na dysku. Po chkdsk /f w cmd:

Odmowa dostępu z powodu niewystarczających uprawnień. Musisz wywołać to narzędzie orzy uruchomionym trybie podniesionych uprawnień.

Nie za się również zaplanować chkdsk po kolejnym uruchomieniu - po prostu komputer uruchamia się bez sprawdzenia dysków. w tym przypadku spróbowaliśmy tego narzędzia: http://support.microsoft.com/gp/system_ … or_windows ale potrzebuje ono instalacji Windows Power Shell 1.0. Po pobraniu i uruchomieniu instalatora Power Shell:

Instalator napotkał błąd: 0x80096001. Podczas weryfikowania zaufania wystąpił błąd poziomu systemu.

Wracając do Defendera - blokuje on aplikacje iPlusChecker uruchamianą z modemu USB iPlus, ale jak już mówiłem wcześniej nie da się w żaden sposób konfigurować blokady, więc po każdym uruchomieniu jest blokada. Nawet po odznaczeniu Defendera z uruchamiania z poziomu Narzędzia Konfiguracji Systemu. Cały problem kręci się wokół konta użytkownika, ale nie wiemy jak to rozwiązać. Zwracam się z prośba o pomoc.

Strasznie namieszane :expressionless: , potrzebuję kilka odpowiedzi:

1.W jaki sposób został odinstalowany KIS ?

2.Czy przypadkiem nie został zainstalowany Microsoft Security Essentials ?

3.Czy Defender został wyłączony jako usługa ?

4.Czy została wykluczona jakaś niewykryta infekcja?

Tyle na początek, postaramy się to odkręcić ale może być “ciasno”.

  1. Odinstalowanie KIS przez deinstalator z CCleanera

  2. Nie

  3. Usługa jest wyłączona i nie da się jej uruchomić

  4. Tak, komputer jest czysty

Na początek skorzystaj z tego narzędzia, posprząta po KIS: klik.KIS został odinstalowany

wbudowanym deinstalatorem, który lubi zostawiać śmieci w systemie.

Co do Defender, skoro jest wyłączony jako usługa to teoretycznie nie może blokować aplikacji, nie unoś się tym pytaniem ale czy na pewno jest to Defender czy może chodzi o UAC?

To można obejść, w menu start wpisz CMD, pojawi się wynik wyszukiwania, kliknij go prawym myszy i wybierz opcję “Uruchom jako Administrator” będąc zalogowanym jako Admin w ten sposób podnosi się prawa w Viście.

UAC jest wyłączony, a błąd z aktualizacją i uruchomieniem usługi defendera dalej występuje

Znalazłem odpowiedź na problem z Defender, trzeba go reinstalować, tutaj jest instrukcja jak to zrobić, możliwe że rozwiązanie tego problemu przyniesie rozwiązanie dla Windows Update, jednak zobaczymy czy coś osiągniemy, odnoszę wrażenie że problem się łączy.