Przy tworzeniu kubka chce użyć opcji subdivision surface aby zaokrąglić dno i poprawić wygląd. Daje View na 3 i przechodzę w tryb edycji (tab) i widzę mocna gęstą siatkę . Jak pierwszy raz robiłem kubek tego problemu nie było, a teraz mimo odinstalowania problem nadal się pojawia.
Im gęstsza siatka wejściowa, tym gęstsza po zastosowaniu modyfikatora.
Ale to raczej nie powinien być problem, każdy współczesny komputer poradzi sobie z kubkiem, choćby i miał milion trójkątów.
Tylko mam ten problem, że jak tworzę ten kubek to z okręgu o 32 wierzchołkach potem go rozciągam za pomocą “E” daje dno “face” potem przechodzę do wcześniej wspomnianego subdivision surface i daje “view” na 3 to te wierzchołki są potrojone. W sumie wszystko jest potrojone ściany boczne itp. a potem to wszystko wygląda jakbym stworzyło to z okręgu o 96 wierzchołkach
No dobrze, ale to tak ma działać, modyfikator zagęszcza i wygładza siatkę stosując odpowiedni algorytm (Catmull-Clark subdivision).
Dokładnie o to mi chodzi. Ale czy jest możliwość, aby ta siatka była mniej gęsta, bardziej uproszczona. Tak jak na tym filmie (2:35) https://youtu.be/3lX0tg7CEJw bo chce zrobić tak żeby wyglądała jak na tym filmie a nie jak na obrazku po prawej
Na filmie w 2:35 jest równie gęsta siatka, autor używa po prostu innego widoku - solid zamiast wireframe.
Klawisz “Z”.
u mnie tak czy siak jest gęsta i nie mogę wyciągnąć ściany na ucho jak na filmie(drugie zdj jest wlaczaone z)
Nie klikaj w apply na modyfikatorze, to będziesz miał normalną siatkę i wygładzanie robione w czasie rzeczywistym.
Pomogło dzięki wielkie. Szkoda, że ze mnie taki nie :(. Dzięki jeszcze raz (znasz może jakieś poradniki dobre lub kursy :P) Możesz powiedzieć jak ty zapoznałeś się z tym programem.
Przypadkowo
W każdym razie nie jestem ekspertem w temacie.
Na youtube szukaj gleb alexandrov i blender guru.
Są jeszcze polskie fora, właściwie nawet cały kurs, znajdziesz w googlach.