Blender - textury i wycinanie części obiektu


(Barokim) #1

Witam. Niedawno rozpocząłem pracę z blenderem, i stworzyłem już kilka prostych przedmiotów. Jednak nie wiem jak wczytać tekstury, i nałożyć je na obiekt. Nie wiem też, czy teksturą może być dowolny obraz JPEG, czy musi mieć odpowiedni rozmiar. Prosił bym również, byście mi powiedzieli jak ucinać przedmioty, znalazłem w pewnym poradniku informacje, iż należy wcisnąć k, jednak nic się wtedy nie dzieje... Proszę o szybką pomoc.


(Mirekgw) #2

Blender Portable - nie trzeba instalować ściągnąć wypakować i działać

http://portableapps.com/apps/graphics_p ... r_portable

System Requirements: Windows 2000/XP/Vista

zobacz tu

Polska strona blendera

http://forum.blender3d.pl/


(Phobos64) #3

Widzę że pytanie nie doczekało się poprawnej odowiedzi.

Może. Naciskasz F6, pojawia się okno tekstur, tam wybierasz "texture type" - image, następnie image - load.

Do przycinania służy W (boolean tools) a tam wybierasz typ operacji. K to w trybie edycji nóż, a tobie chyba chodzi o przycinanie innym obiektem.

Polecam tą strone :slight_smile: http://wiki.blender.org/index.php/PL/Main_Page

Ogólnie też się dopiero uczę Blendera i trochę trudno się przyzwyczaić, że Boolean przycina raz i na zawsze a nie jest modyfikatorem jak w Cinemie, to znaczy, że możesz modyfikować obydwa (lub więcej obiektów), pomimo tego, że jeden przycina drugi.