Blue Screen error hall.dll

Witam
Co jakiś czas jak przeglądam net, oglądam yt, ostatnio jak pisze spora prace w wordzie zwiesz mi się komputer
Po przeskanowaniu programem “WhoCrashedEx” pokazało taki błąd.

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

**On Wed Śr 30-01-19 16:16:25 GMT your computer crashed**
crash dump file: C:\Windows\Minidump\013019-22136-01.dmp
uptime: 00:45:00
This was probably caused by the following module: [hal.dll](http://www.google.com/search?q=hal.dll) (hal!HalBugCheckSystem+0x1E3)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA80081A9028, 0xBE000000, 0x800400)
Error: [WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR](http://www.google.com/search?q=MSDN+bugcheck+WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR)
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: [Microsoft® Windows® Operating System](http://www.google.com/search?q=Microsoft® Windows® Operating System)
company: [Microsoft Corporation](http://www.google.com/search?q=Microsoft Corporation)
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Jak ten problem na prawić ?

Problem leży po stronie sprzętu.
Proszę wykonać testy dysku twardego programami: Crystal Disk Info oraz HDTune, zakładka Benchmark. Zrzuty wyników pokazać na forum.
https://www.dobreprogramy.pl/CrystalDiskInfo,Program,Windows,27691.html Może być wersja portable
https://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Program,Windows,12177.html

Stan dysku jest zupełnie dobry, natomiast podczas testu faktycznie dysk się “zaciął” trzykrotnie, co moim zdaniem wymaga co najmniej zdefragmentowania dysku dobrym programem, zarówno w zwykłym trybie jak i spod tzw. bootowania (chodzi o pliki systemowe).
Nie wiem jaka inna może być przyczyna błędu, który wykazał użyty przez Ciebie program.

A jak to zrobić podczas botowania i jaki to jest dobry program do defragmentowania dysków?

Program Defraggler: https://www.dobreprogramy.pl/Defraggler,Program,Windows,13314.html
Po zainstalowaniu uruchom i wybierz przycisk “Defragmentuj” (tylko dla dysków HDD!) u dołu okna. Defragmentowanie dość długo potrwa.
Po zakończeniu wybierz z górnego menu Ustawienia > Defragmentacja Boot Time > zaznacz Raz i Tak. Nastąpi restart komputera i defragmentacja plików systemowych, po czym normalne uruchomienie. To trwa tylko kilka minut. To wszystko.

Zrobiłem wszystko w/g powyższych instrukcji. Czas pokaże czy dalej będą blue screeny. Screen z HD Tune po defragmentacji.

Bardzo dobry wynik testu! Zresztą chyba sam to widzisz, porównując te zrzuty?

Tak wiedze i co by nie było dziękuje za pomoc. Gdyby wywalił błąd znowu to się odezwę :wink:

OK! Zaznaczam, że to nie gwarantuje nie pojawienia się blue screenu, ale przynajmniej eliminuje podejrzenia co do dysku.

No niestety błąd dalej wywala. Tym razem w grze…

To teraz czas na RAM:
https://www.memtest86.com/

Test trwał 4h i nie wykazał żadnych błędów.