Blue screen na sony vaio


(p@wel) #1

Jest to nowy laptop sony vaio AR41S, problemy zaczęły sie już po wyjęciu z pudla i pierwszym uruchomieniu. Mianowicie, jak zniknął ekran ładowania, pojawił sie blue screen:

dscn1358sw6.th.jpg

następnie nastąpił restart, potem jeszcze kilka razy komputer sie resetował (ten sam BSOD), raz sie uruchomił, a na drugi dzień juz za każdym razem stawał na tym błędzie. Zrobiłem System recovery z płyt dostarczonych od Sony i wszystko wydawało sie być ok, przez cały dzień, a dzisiaj znowu to samo, doszedł jeszcze jeden błąd:

dscn1359wg5.th.jpg

Próbowałem szukać pomocy na stronach Sony i Microsoft, ale chyba nie umiem szukać :slight_smile: - nic nie znalazłem. Sprawdziłem tez wszystkie podzespoły narzędziem: " Sony Hardware Diagnostic" i nie zostały wykryte żadne błędy. Chce oddać go do serwisu, ale zanim to zrobię chciałem jeszcze was zapytać o rade. Z góry dzieki za pomoc.


(Zbigniew 1962) #2

Nie napisałeś jaki system jeżeli XP to tak

http://support.microsoft.com/kb/916595/PL/

no i ramy przetestuj czymś porządnym np. Memtest.

pozdrawiam


(Lucyfer1991) #3

(Chamlet) #4

Tak jak wyżej koledzy napisali nie ten dział, ale wydaje mi się na Viscie nie ma blue screen

Złączono Posta : 16.09.2007 (Nie) 16:00

Zrób update biosu.


(Pawbrotm) #5

Zupełnie :hahaha: :hahaha: :hahaha:

blue screen nie ma na viście. Leżę :rotfl: :rotfl:


(p@wel) #6

He he, jest blue screen na viscie, NIESTETY :smiley:

Racja, nie napisałem jaki to system, sorry. Jest to vista home premium, właśnie zrobiłem update do ultimate, ale problem pozostał i objawia sie w ten sam sposób. Przetestowałem tez pamięć programem "memtest" jak radziłeś, jednak nie zostały wykryte żadne błędy. Laptop ma wbudowanych sporo urządzeń (np. bluetooth, kamera, wireless adaptor), wiec może to wina któregoś ze sterowników. Czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić bez przeinstalowywania każdego z osobna ?

P.S. Mam najnowszy BIOS, jaki znalazłem na stronie Sony.


(Zbigniew 1962) #7

Przepraszam za pomyłkę nie zauważyłem :wink: Co do tego bluescreena to bardzo ciekawi mnie jedna rzecz a mianowicie pliki "fltmgr.sys" i plik ecache.sys. Fltmgr.sys - Microsoft Filesystem Filter Manager to raz w sumie to nie wiem po co on tam ale dobra, możliwe że jest uszkodzony bo ten proces cały czas pracuje po uruchomieniu systemu co do pliku ecache.sys nie wiem :mrgreen: ale tak jak mówię może źle się poinstalowało itd itd. Możliwe jest także aby to sterowniki źle współpracowały z Vistą :slight_smile: Najprościej będzie jak oddasz lapka do serwisu i pokażesz im ten błąd itd :slight_smile: Nie ma sensu samemu dociekać problemu jeśli możesz do serwisu oddać.

Pozdrawiam


(p@wel) #8

Chyba tak będzie najlepiej, tym bardziej ze komp ma niecały tydzień. Trochę to denerwujące ze Sony wysyła taki sprzęt bez wcześniejszego sprawdzenia. :?

Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem i wszelka pomoc, jak go odbiorę z serwisu, dam znać co było nie tak.


(Chamlet) #9

Spróbuj np. sprawdzić pamięć, Ustaw w biosie bootowanie z Cd-romu, wsadz płyte system Vista i uruchom z cd-romu i ustaw język polski naciśnij dalej, i jak bedzię klawisz Install to na dole prawym Jest coś takiego jak naprawa komputera i wybierz pózniej naprawe, a jeszcze pozniję Windows Memory Diagnostic