Witam serdecznie,
to mój pierwszy wpis na tym jakże pomocnym forum. Zaglądam tu od lat i zawsze znalazłam rozwiązanie swojego problemu u innych użytkowników;) Za co dziękuje;)
HISTORIA/GENEZA PROBLEMU
Po włączeniu laptopa, standardowo - BuisinessEverywhere (korzystam z internetu mobilnego) później firefox i… po kilku sekundach nie mogłam już nic zrobić. Przestawała działać zarówno klawiatura i mysz. Wymuszałam restart i tak kilka razy.
Włączyłam więc komputer z wersji z dnia przed - to samo.
Uruchomiłam więc w trybie awaryjnym z obsługa sieci. Poklikałam trochę i podłączyłam się znów z internetem, znów firefoxa i znów po kilku sekundach się zawiesił. Ucieszyłam się, bo naiwnie myślałam, ze znalazłam winowajcę, czyli Mozillę.
Odpaliłam więc ponownie w trybie normalnym. Włączyłam Nortona i zaczęłam skanować, znalazło mi coś typu “SAPE.Somoto.2b” 2szt. i "POA.Softonic.
W międzyczasie stwierdziłam, ze może zaktualizuję trochę windowsa (to mógł być mój błąd), bo szczerze mówiąc bardzo rzadko to robię.
Po skończeniu wszystkiego problem z firefoxem się nie rozwiązał…, przeszłam więc na chroma i działa.
BLUE SCREEN
BS zaczyna się pojawiać w momencie, w którym odchodzę od komputera (może być włączony film) i nie macham myszką przez średnio 40 min. Problem nie pojawia się, gdy jednak tą myszka macham nawet przez 14h…
Przepraszam za tak długi wstęp.
W załączeniu dodaję jeden z .dmp
oraz wszystkie jak dotąd w sendspace: https://www.sendspace.com/file/htrbvp
zapoznałam się już z wątkiem: http://forum.dobreprogramy.pl/blue-screen-na-windows-7-64-bit-t406746/ i podanymi tam informacjami…
TEORIA
Mam małą teorię do tego błędu… Windowsa na nowo stawianego z nowym dyskiem miałam w kwietniu, ale już wcześniej miałam problemy z hibernacją laptopa, dlatego po wymianie dysku informatyk zablokował mi tę możliwość (nie wiem jak, nie zapytałam niestety) Teraz BS pojawia się właśnie wtedy, kiedy komputer jest właściwie bezczynny (ale filmy odtwarza).
Znalazłam takie rozwiązanie: https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/977178, ale nie jestem pewna, czy bardziej nie zdestabilizuje systemu. Poza tym, jak szukam poprzez hasła typu: “KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR” znajduję jakby inne symptomy pojawiania się BS…
Mam teraz bardzo mało czasu na szerszą diagnostykę i dużo pracy na laptopie, dlatego poza prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu, proszę o opinię - jak myślicie, jak długo mogę ignorować BS? Czy może się coś gorszego stać? Laptop to moje stanowisko pracy… ech…
P.S. Nie wiem, czy to konieczne, ale podaje opis systemu:
Nazwa systemu operacyjnego Microsoft Windows 7 Home Premium
Wersja 6.1.7601 Service Pack 1 Kompilacja 7601
Producent systemu Hewlett-Packard
Model systemu HP Pavilion dv6 Notebook PC
Typ systemu x64-based PC
Procesor Intel® Core i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz, 1597 MHz, Rdzenie: 4, Procesory logiczne: 8
Wersja/data systemu BIOS Hewlett-Packard F.04, 2009-09-10
Wersja SMBIOS 2.6
Katalog systemu Windows C:\Windows
Katalog systemowy C:\Windows\system32
Urządzenie rozruchowe \Device\HarddiskVolume1
Ustawienia regionalne Polska
Warstwa abstrakcji sprzętu Wersja = “6.1.7601.17514”
Nazwa użytkownika HAPECEK\Joanna
Strefa czasowa Środkowoeuropejski czas letni
Zainstalowana pamięć fizyczna (RAM) 4,00 GB
Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość w czytaniu;)
Edit:
Robię jeszcze analizę HD Tune, więc już wiem, że to u mnie problem z dyskiem:
Skan co prawda jeszcze się robi…, ale za pierwszym razem, gdy go uruchomiłam to po znalezieniu uszkodzonej części znów pojawił się BS:( Dysk jest jeszcze na gwarancji, więc pewnie oddam do profesjonalisty, który go wymieniał w kwietniu, ale mam pytanie - Czy mogę jeszcze coś zrobić, spróbować naprawić go, albo chociaż się dowiedzieć, czy uszkodzenia się “powiększają”?
Komputer najchętniej oddałabym dopiero za 2 tyg… (z powodu projektów, terminów, deadline’ów i do tego pracy zdalnej/wakacyjnej.