Blue screen - problem z plikiem ndis.sys


(Namekxxx) #1

Już ze 3 razy miałem problem z Blue Screenem. Problem pojawił się dzisiaj, a wcześniej ok 2 tygodni temu, a pierwszy raz, to już nawet nie kojarzę kiedy, więc nie jest zbyt dokuczliwy i częsty, aczkolwiek chciałbym wiedzieć jak się pozbyć tego problemu. Mam Windowsa 7 HP 64Bit, a podczas wyświetlania blue screena jest coś nt. pliku ndis.sys. Nie zdążyłem zapisać kodu tego blue screena, choć z tego co pamiętam można to teraz gdzieś znaleźć w logach, ale nie wiem, czy ta informacja będzie potrzebna. Problem pojawia się przeważnie, kiedy przeciążona od jakiegoś czasu jest WiFi, przez którą łączę się do neta, choć niekoniecznie. Czasami śmiga mi P2P 24/dobę i nic się nie dzieje, a dziś przy zwykłym oglądaniu filmików na youtube pojawił się blue screen.

Jakieś rady?


(kliszka) #2

nie wiem czy to coś pomoże ale zobacz

http://support.microsoft.com/kb/818326/pl

http://support.microsoft.com/kb/331053/pl

z tego co w googlch znalazłem

NDIS.sys >>>> to jest jej driver. Czyli albo:

  • karta sieciowa jest uszkodzona

  • jej driver jest uszkodzony lub stoi w konflikcie

  • ruter jest uszkodzony lub źle skonfigurowany

  • protokół sieciowy jest uszkodzony

  • masz soft na kompie, związany z internetem, który robi error tego drivera


(Serwis Komputery) #3
  1. Płytka CD XP jest ci potrzebna. Musisz z niej wypakować z folderu i386 archiwum NDIS.SY_ a z niego plik właściwy ndis.sys. Dla wygody umieść plik ndis.sys na C:. Jeśli nie masz płytki: popatrz do ukrytego folderu C:\WINDOWS\system32\dllcache czy tam jest kopia pliku ndis.sys a jeśli to czy ma rozmiar 179KB = jeśli to jest to czysty plik i można go wykorzystać do podmiany. Porównaj czy plik C:\WINDOWS\system32\drivers\ndis.sys ma różny rozmiar od tego = jeśli to znaczy że jest zainfekowany,jeżeli na Blue ścreenie pojawia się nazwa tego pliku to najprawdopodobniej jest to zainfekowany plik,wykasowujesz ręcznie te pliki ::

C:\cp1041.nls

C:\WINDOWS\system32\totour.exe

C:\WINDOWS\system32\drivers\ndis.sys

W CMD wpisujesz komendę:

COPY C:\ndis.sys C:\WINDOWS\system32\drivers

I uruchamiasz.

Reset kompa