Blueconnect - problem z HSDA/UMTS

Witam,

Podpisałem umowę z Era na internet blueconnect. Przed podpisaniem umowy upewniłem się czy w mojej miejscowości będzie on działać na HSDA/UMTS, powiedziano mi (a nawet pokazano na mapie) że moja miejscowość ma bardzo dobry zasięg i nie będzie absolutnie żadnych problemów. Internet owszem działa ale tylko EDGE/GPRS/GSM (tragicznie wolno) … jak w aplikacji blueconnect ustawie typ sieci na HSDA/UMTS to dostaje komunikat “Połączenie nie jest możliwe przed zarejestrowaniem do sieci”. Do urządzenia podłączyłem nawet specjalną antenę aby zwiększyć zasięg i dalej nie mogę używać HSDA/UMTS. Co może być nie tak ?

HSPDA nadaje chyba na innej częstotliwości. A anteny do GSM, w przeciwieństwie do telewizyjnych, strojone są na konkretną częstotliwość nadawania.

Może kupiłeś antenę do GSM, a nie HSPDA.

Antenę mam identyczną jak tu http://www.bazarek.pl/produkt/0/259600/dwusystemowamagnetyczna-antena-9dbi-do-modemow-huawei-e630e169e160e620e618e230.html. Jest ona pod GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA

Kasztaniasty , popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

Naprawdę nikt nie ma żadnego pomysłu ? A jeszcze jedna sprawa … do czego potrzebny jest blueconnect manager ? Taka aplikacja dostępna jest na stronie ery ale nie mogę jej pobrać gdyż wymagany jest klucz licencyjny (nie wiem skąd go wziąć)

A jak stoisz z zasięgiem ?

Jego stan powinien być wyświetlany w aplikacji dołączonej do modemu.

W przypadku Internetu, Play działa tylko na własnych nadajnikach.