BlueScreen 0x0000000a, ntoskrnl.exe


(Destropl1) #1

Witam

W ciągu dwóch dni po raz drugi pojawił mi się BlueScreen.Mógłby mi ktoś pomóc i powiedzieć w czym tkwi problem i jak go naprawić?

Poza tym nie zaobserwowałem żadnych inny problemów z systemem, laptopem.

Szczegóły problemu:

Podpis problemu:

Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen

  Wersja systemu operacyjnego:	6.1.7601.2.1.0.256.1

  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045


Dodatkowe informacje o problemie:

  BCCode:	a

  BCP1:	0000000000000000

  BCP2:	0000000000000002

  BCP3:	0000000000000000

  BCP4:	FFFFF80002CDAE42

  OS Version:	6_1_7601

  Service Pack:	1_0

  Product:	256_1


Pliki pomagające opisać problem:

  C:\Windows\Minidump\072013-19078-01.dmp

  C:\Users\acer\AppData\Local\Temp\WER-57392-0.sysdata.xml

-- Dodane 20.07.2013 (So) 17:19 --

Edit

Sceen z programu BlueScreenViev:


(mrFreeze) #2

Przyczyn może być bardzo wiele. Sterowniki ich aktualizacja czasami nie pomaga a wywołuje konflikty. Sprawdzenie temperatur od tego trzeba zacząć. Później test HDTune daj screen z zakładki Health, test pamięci memtestem oczywiście z bootowalnej płyty przynajmniej 3 pełne cykle.


(Destropl1) #3

zakładke health mam pustą, nic tam nie ma.

http://images.tinypic.pl/i/00419/at3lrqxaevcz.png


(Bogdan_G) #4

Poczytaj tu o tym problemie. http://translate.google.co.uk/translate … %252B75c00

Masz defraggler, choćby portable? http://www.programosy.pl/program,defrag … table.html Uruchamiasz taki, bez instalowania, dajesz mu skanuj dysk C. Nie musisz w tej sytuacji na razie defragmentować. W zakładce status ma wypisy z health.


(Destropl1) #5

zakładka health:

http://pics.tinypic.pl/i/00419/qn9keajerslv.png

Dodane 20.07.2013 (So) 19:53

edit:

dodam tylko że BlueScreen wyskoczył mi dwukrotnie w tym samym momencie, podczas pobierania kilku plików…

Nic więcej wtedy nie robiłem przy laptopie.


(rgabrysiak) #6

Dlatego też proszę, korzystając z przycisku zmien.gif

W przeciwnym razie, temat trafi do kosza.


(adam9870) #7

W BlueScreenView miałeś tylko jeden zrzut pamięci?

Sprawdzenie dysku

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

Dwie opcje do wyboru

Albo włóż płytę do napędu i uruchom HBCD Menu i tam w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HDD Scan (Old Version)

  • zaznacz opcje tak jak na obrazku i kliknij Start

  • poczekaj aż skanowanie zostanie zakończone i wykonaj zrzut ekranu albo zdjęcie

Albo:

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HDD Scan (Old Version)

  • zaznacz opcje tak jak na obrazku i kliknij Start

  • poczekaj aż skanowanie zostanie zakończone i wykonaj zrzut ekranu albo zdjęcie

  • W HDD Scan (Old Version) kliknij S.M.A.R.T i wykonaj rzut ekranu albo zdjęcie

hirensboot1.th.jpg

hddscan.th.jpg

Kliknij w dany obrazek aby powiększyć

Sprawdzenie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+ i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • zostanie uruchomiony MemTest, poczekaj aż pamięć zostanie sprawdzona

Jak sprawdzać pamięć

Trzeba pamiętać, że pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiamy w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiamy test. Potem wyjmujemy pierwszą kość pamięci i wkładamy kolejną kość pamięci i uruchamiamy test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzamy osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i wykonujemy test. Potem zamieniamy kości miejscami - ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiamy test.

Czy w trybie awaryjnym jest tak samo?


(Destropl1) #8

Nie wiem jak jest w trybie awaryjnym.BlueScreen pojawiał mi się dwukrotnie w tym samym momencie.Podczas pobierania plików przez Firefoxa.W którymś momencie podczas pobierania pojawiał się BlueScreen.Nic więcej wtedy nie robiłem w systemie.Były 2 zrzuty oba są identyczne więc wrzuciłem tylko ten jeden.

Wykonałem podane przez Ciebie testy.

Screen z programu HDD Scan:

http://s4.ifotos.pl/img/Beztytuup_nnaxrae.png

Następnie przeprowadziłem test programem Memtest86+ który nie wykazał błędów w pamięci.

Nie wiem jak dokładnie interpretować wyniki z programu HDD Scan ale wychodzi chyba że z dyskiem jest OK.

Z pamięcią Ram również nie ma problemów więc co dalej?


(mrFreeze) #9

HDTune

http://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Pro … 12177.html

Zakładka Health i daj jeszcze Z zakładki error scan po wykonaniu pełnego skanowania (nie zaznaczaj quick scan)


(adam9870) #10

Sprawdź temperatury, w HWiNFO masz moduł Sensory z możliwością logowania do pliku.


(Destropl1) #11

Screen z HDTune:

http://files.tinypic.pl/i/00420/t5izhp44b6l7.png

Tak jak pisałem wyżej w zakładce Health nic nie ma.

Tutaj screeny z programu HWinfo, temperatury.O to chodziło?

http://images.tinypic.pl/i/00420/ejfwzntl0n4t.png

http://pics.tinypic.pl/i/00420/td9wdj28j722.png

I co teraz?

Dziś laptop chodził cały dzień i jak na razie nie było żadnego Bluscreena.Można jeszcze coś zrobić żeby dojść co spowodowało te 2 wcześniejsze Bluescreeny?


(adam9870) #12

W HWiNFO skorzystaj z modułu Sensory, loguj temperatury do pliku, gdy pojawi się bluescreen to zapisz o której to było godzinie, udostępnij plik z logami temperatur i sprawdzimy. Podaj też wtedy jaki masz procesor, można to odczytać w HWiNFO.

Co do dysku, w HDDSCAN jak klikniesz SMART albo w CrystalDiskInfo też nie masz nic?


(Destropl1) #13

Raport z HWinfo:

Wszedłem w zakładkę Sensors, później logging start i powstał raport .csv

http://www73.zippyshare.com/v/3560981/file.html

To miało być? Nie wiem bo za bardzo nie potrafię nic z tego odczytać.Sam zobacz i powiedz.

Procesor:

Intel® Core i3-3120M CPU @ 2.50GHz

HDDScan SMART:

http://images.tinypic.pl/i/00420/nkjpcqbf5x98.png

CrystalDiskInfo:

http://pics.tinypic.pl/i/00420/qi8gd1psvluy.png


(adam9870) #14

Tak, to miało być, ale loguj non stop i załącz gdy będzie bluescreen.


(Destropl1) #15

No więc kolejny Bluescreen…

2 dni używałem Chrome i było OK.

Wróciłem do Firefoxa, włączyłem transmisje on-line i po około 20 minutach BlueScreen.Już po raz 3 przy używaniu Firefoxa.Niestety nie miałem uruchomionego programu HWInfo.Sprawdziłem temperatury po Bluescreenie i były w porządku.Masz jeszcze jakieś pomysły?

Teraz będę używał tylko Chrome i zobaczę po dłuższym czasie jak będzie.


(adam9870) #16

Loguj temperatury i czekaj na bluscreena.

Albo pokaż zrzut pamięci, może będzie coś ciekawego.