W ciągu dwóch dni po raz drugi pojawił mi się BlueScreen.Mógłby mi ktoś pomóc i powiedzieć w czym tkwi problem i jak go naprawić?
Poza tym nie zaobserwowałem żadnych inny problemów z systemem, laptopem.
Szczegóły problemu:
Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: a
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFF80002CDAE42
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\072013-19078-01.dmp
C:\Users\acer\AppData\Local\Temp\WER-57392-0.sysdata.xml
Przyczyn może być bardzo wiele. Sterowniki ich aktualizacja czasami nie pomaga a wywołuje konflikty. Sprawdzenie temperatur od tego trzeba zacząć. Później test HDTune daj screen z zakładki Health, test pamięci memtestem oczywiście z bootowalnej płyty przynajmniej 3 pełne cykle.
Masz defraggler, choćby portable? http://www.programosy.pl/program,defrag … table.html Uruchamiasz taki, bez instalowania, dajesz mu skanuj dysk C. Nie musisz w tej sytuacji na razie defragmentować. W zakładce status ma wypisy z health.
rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)
po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku
Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością
uruchom komputer z płyty którą nagrasz
w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+ i naciśnij Enter
zostanie uruchomiony MemTest, poczekaj aż pamięć zostanie sprawdzona
Jak sprawdzać pamięć
Trzeba pamiętać, że pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiamy w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiamy test. Potem wyjmujemy pierwszą kość pamięci i wkładamy kolejną kość pamięci i uruchamiamy test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzamy osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i wykonujemy test. Potem zamieniamy kości miejscami - ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiamy test.
Nie wiem jak jest w trybie awaryjnym.BlueScreen pojawiał mi się dwukrotnie w tym samym momencie.Podczas pobierania plików przez Firefoxa.W którymś momencie podczas pobierania pojawiał się BlueScreen.Nic więcej wtedy nie robiłem w systemie.Były 2 zrzuty oba są identyczne więc wrzuciłem tylko ten jeden.
Dziś laptop chodził cały dzień i jak na razie nie było żadnego Bluscreena.Można jeszcze coś zrobić żeby dojść co spowodowało te 2 wcześniejsze Bluescreeny?
W HWiNFO skorzystaj z modułu Sensory, loguj temperatury do pliku, gdy pojawi się bluescreen to zapisz o której to było godzinie, udostępnij plik z logami temperatur i sprawdzimy. Podaj też wtedy jaki masz procesor, można to odczytać w HWiNFO.
Co do dysku, w HDDSCAN jak klikniesz SMART albo w CrystalDiskInfo też nie masz nic?
Wróciłem do Firefoxa, włączyłem transmisje on-line i po około 20 minutach BlueScreen.Już po raz 3 przy używaniu Firefoxa.Niestety nie miałem uruchomionego programu HWInfo.Sprawdziłem temperatury po Bluescreenie i były w porządku.Masz jeszcze jakieś pomysły?
Teraz będę używał tylko Chrome i zobaczę po dłuższym czasie jak będzie.