BlueScreen 0x124 problem hal.dll ntkrnlpa.exe

Hej!

Mam mały problem z komputerem. Nie wiem czy jest on związany z systemem czy może z hardwarem.

Ostatnio często miewam BlueScreen’y o komunikacie błędu 0x00000124 . Pojawiają się zawsze po zleceniu operacji zapisu np. zapis przed kompilacją, kompilacja. Zawsze wtedy i tylko wtedy.

Wstawiam info z BlueScreenView’a

rb3p.jpg

k3qw.jpg

mwym.jpg

sleq.jpg

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Prawdopodobnie problem ze sprzętem.

Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.

Sprawdź kody błędów na http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

Sprawdzenie dysku - pierwsza metoda

  • pobierz i zainstaluj HD Tune,

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy,

  • w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - druga metoda

Jeżeli dysponujesz innym komputerem i kieszenią na dysk, to można sprawdzić dysk w inny sposób:

  • wyjmij dysk z laptopa, w którym podejrzewasz uszkodzenie dysku

  • włóż dysk do kieszeni i podłącz go do sprawnego komputera

  • jeżeli dysk nie zostanie wykryty przez system to prawdopodobnie jest poważnie uszkodzony

  • jeżeli dysk zostanie wykryty przez system to pobierz i zainstaluj HD Tune, u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - trzecia metoda

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

hiren3.gif

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HD Tune

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

hiren4.gif

Sprawdzenie dysku - wyniki

Czerwone bloczki - bad sectory (uszkodzenia), zielone bloczki - ok.

Jeżeli będą czerwone bloczki, to dysk do wymiany.

Czas sprawdzania dysku - przykładowo dysk 500 GB SATA sprawdzałem 330 minut (5 i pół godziny).

hdtune_samsung.gif

Sprawdzanie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+

hiren1.gif

Jak sprawdzać pamięć

Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.

http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Podstaw … 25460.html

Dziękuję serdecznie :slight_smile:

Podejrzewam problem ze sprzętem, chociaż dziwne jest to, że blue screen pojawia się w zasadzie wyłącznie podczas korzystania z eclipse’a.

Zrobię testy i okaże się co nie tak.