Bluescreen, błąd wskazuje na sterowniki, o co chodzi?

Witam

3 dni temu przy wyłączaniu komputera, już po ekranie “zapisywanie ustawień” wyskoczył mi blue screen. Na dokładkę taki nietypowy bo nie było określenia nazwy symbolicznej ani tej linijki że błąd został spowodowany jakimś tam plikiem.

Po ponownym uruchomieniu napisało mi że system odzyskał sprawność bla bla…

Pokazał błąd:

8931f4d7db907a3cm.jpg

Zdebugowałam plik minidump i oto efekt:

4a62709679852029m.jpg585cf4774759c5d8m.jpg

Plik który to ponoć powoduje to sterownik do mojego modemu Speedtouch, aktualizowałam sterownik ale to nic nie dało. Wcześniej są jakieś blędy ale nie znam się i nie wiem o co chodzi więc tu licze na Was :slight_smile:

Dodaję jeszcze screen z podglądu zdarzeń:

827dae3eed9695b5m.jpg

Przed i po błędzie nie ma żadnych innych błędów wypisanych w podglądzie.

Tego dnia kiedy blue screen wyskoczył po raz pierwszy zainstalowałam Jetico Firewall, nie odpowiadał mi więc zmieniłam go na Sunbelt personal firewall (przed nimi był Zone alarm), odinstalowałam wszystkie firewalle, wyczyściłam rejestr, włączyłam zaporę, przeskanowałam antywirusem, potem zrobiłam memtest ( wszystko ok). Drugiego dnia blue screen wyskoczył w trakcie korzystania z komputera, debugowanie dało identyczny efekt.

Wczora cały dzień korzystałam z Ubuntu żeby sprawdzić czy też będą jakies błędy ale nie, wszystko było w najlepszym porządku, więc podejrzewam że to sprawa windowsa a nie sprzętu.

Prosze o pomoc :slight_smile:

Przeinstaluj sterownik.

Przeinstalowałam od razu, to nie to :?

“Probably caused by alcanSwn.sys” to wygląda na sterownik Alcantel’a. Przeinstaluj go i zobacz efekty.

Wiem że to od modemu:

Przeinstalowanie nic nie daje.

Czy na kolejnych blue screen’ach nie ma nadal kodu błędów, żadnej informacji wskazującej przyczynę?