Bluescreen po wyjściu ze stanu uśpienia


(omiko) #1

Witam

Mam problemy z bluescreenami po wyjściu komputera ze stanu uśpienia. Czasami też niebieski ekran potrafi pokazać się podczas normalnego korzystania z komputera (internet, poczta).

Dwa razy reinstalowałem system.
Pamięci testowałem Memtest86 i wszystko było w porządku.
S.M.A.R.T. jak i kondycja dysku też wydają się ok:

Lista zrzutów utworzone przy użyciu BlueScreenView:

Plik zrzutu Data wystąpienia błędu Typ błędu Kod błędu Parametr 1 Parametr 2 Parametr 3 Parametr 4 Spowodowane przez sterownik Spowodowane przez adres Opis pliku Nazwa produktu Firma Wersja pliku Procesor Adres błędu Adres stosu 1 Adres stosu 2 Adres stosu 3 Nazwa komputera Pełna ścieżka Liczba procesorów Wersja główna Wersja pomniejsza Rozmiaru pliku ze zrzutem Dump File Time
100217-14484-01.dmp 02.10.2017 20:52:02 KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x0000001e ffffffff`c0000005 fffff801`e1f20230 00000000`00000000 ffffffff`ffffffff ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+16c580 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 10.0.15063.608 (WinBuild.160101.0800) x64 ntoskrnl.exe+16c580         C:\Windows\Minidump\100217-14484-01.dmp 4 15 15063 625 428 02.10.2017 20:52:47
100117-16015-01.dmp 01.10.2017 12:09:08 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000a 00000000`00000034 00000000`00000002 00000000`00000000 fffff803`69128e69 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+16c580 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 10.0.15063.608 (WinBuild.160101.0800) x64 ntoskrnl.exe+16c580         C:\Windows\Minidump\100117-16015-01.dmp 4 15 15063 601 340 01.10.2017 12:09:49
092817-14562-01.dmp 28.09.2017 16:54:57 SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000007e ffffffff`c0000005 fffff803`59108cbe ffffc600`e6b370a8 ffffc600`e6b368f0 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+82cbe NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 10.0.15063.608 (WinBuild.160101.0800) x64 ntoskrnl.exe+82cbe         C:\Windows\Minidump\092817-14562-01.dmp 4 15 15063 589 556 28.09.2017 16:55:58
092717-14687-01.dmp 27.09.2017 16:46:22   0x00000139 00000000`00000003 ffff8481`a6934a80 ffff8481`a69349d8 00000000`00000000 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+16c580 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 10.0.15063.608 (WinBuild.160101.0800) x64 ntoskrnl.exe+16c580         C:\Windows\Minidump\092717-14687-01.dmp 4 15 15063 589 404 27.09.2017 18:17:56
092517-14453-01.dmp 25.09.2017 14:40:55 SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x0000003b 00000000`c0000005 fffff806`6dc179d8 ffffc480`1803d5e0 00000000`00000000 FLTMGR.SYS FLTMGR.SYS+79d8 Menedżer filtrów systemu plików firmy Microsoft System operacyjny Microsoft® Windows® Microsoft Corporation 10.0.15063.0 (WinBuild.160101.0800) x64 ntoskrnl.exe+16c580         C:\Windows\Minidump\092517-14453-01.dmp 4 15 15063 681 748 25.09.2017 14:41:38

Na koniec podam jeszcze konfiguracje komputera:

Płyta główna: Gigabyte B85M-D3H rev. 2.0
Procesor: Intel® Core™ i5-4460 CPU @ 3.20GHz
Pamięć RAM: 2 x 8 GB PC3-12800 DDR3 SDRAM Crucial Technology BLT8G3D1608DT1TX0
Karta graficzna: ASUS GTX760 DirectCU II OC
Dysk 1: Transcend 128GB SSD370 SATA III 2.5" (TS128GSSD370)
Dysk 2: Western Digital Blue WD5000AAKS 500GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5" (WDC WD5000AAKS-00WWPA0)
Dysk 3: Seagate Barracuda 7200.12 500GB, SATA II, NCQ, ROHS (ST3500418AS)
Zasilacz: SilentiumPC Vero L1 500W (VL1-500 V2)

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny bluescreen.

pozdrawiam


(WODZU) #2

Na moje oko któreś z urządzeń, najprawdopodobniej USB, ma problem z wybudzeniem się. Taka sytuacja występuje często w przypadku dysków w kieszeniach podpinanych pod USB, z których nie wszystkie pozwalają na wybudzenie. Odłącz od komputera wszystkie zbędne peryferia i sprawdź jak będzie się zachowywał.


(Astor44) #3

Zreinstaluj system po raz trzeci, odłączając przed tym dyski 2 i 3 od płyty głównej. Podłącz je z powrotem dopiero po zainstalowaniu systemu na dysku SSD.