Cześć,
Mam projekt do wykonania na studia, ale w tym temacie jestem konkretnie zielony.
Zadanie polega na opracowaniu technologi takiej, aby dzięki niej :
Komputery klienckie 5-10 szt. nie miały wcale lub miało bardzo małe 64GB dyski SSD.
Ładowały sobie przy każdym uruchomieniu system operacyjny z serwera(najlepiej NAS/lub serwera Linuxowego)
Pracowały w czasie rzeczywistym na zasobie serwera(komputer klienta ma być niejako terminalem, który wykonuje jak najmniej zadań).
System ma mieć predyfiniowaną konfiguracje( zainstalowane odpowiednie programy/licencje/konfiguracje)
Coś mi dzwoni, że po TFTP/PXE da się to zrobić, ale w życiu czegoś takiego nie konfigurowałem a chce to ugryźć od strony praktyczniej. Ważnym założeniem, jest to żeby Serwer był oparty na technologiach OpenSource(Linux) w tym AD(Kerberos/Exim), a systemami Bootowanymi będzie Winda.
Ktoś może natknął się na jakiś fajny artykuł, albo jest mi to w stanie łopatologicznie/tutorialowo wyjaśnić jak coś takiego skonfigurować
Z góry dzięki.
Nie wiem kto ten projekt wymyślił, chyba ktoś ze schizofrenią, ale nie da się bootować Windowsa przez linuksowe PXE. Teoretycznie da się, ale znając życie, trzeba się z tym okropnie namęczyć, sam kiedyś próbowałem.
Do bootowania WIndows służy usługa WDS Microsoftu, ewentualnie oprogramowanie firm trzecich.
Z AD i Kerberos pod Linuksem też będziesz miał sporo zabawy. Możesz też użyć gotowca, Zentyal, system oparty na Ubuntu, który ma pełnić rolę kontrolera domeny (Samba, Kerberos, DNS, DHCP). Niestety AD oparte na Sambie pozwoli Ci tylko na uwierzytelnianie użytkowników, o GPO możesz zapomnieć. Możesz tym zarządzać z poziomu WWW (bieda) lub narzędziami Microsoftu z poziomu Windowsa.
Jeśli chodzi o systemy na wolnej licencji, to tak, TFTP i PXE. Niektóre dystrybucje wymagają również serwera WWW, ponieważ kernel pobierają z TFTP, a resztę z serwer web po http.