Brak czcionki w Steam na wine


(StarterX4) #1

Witam! na normalnym Steam dla Linuksa nie chcą mi się uruchamiać żadne gry, gdy chcę je uruchomić to nic się nie dzieje, jedynie TF2 się uruchamia ale jest na ekranie tylko jego tło i to trwa tak wieki w końcu trzeba zrobić reset kompa bo nie działa wtedy żaden skrót klawiszowy ani nic (wcześniej TF2 wywalał jakiś błąd z OpenGL "Could not find required OpenGL entry point 'glColorMaskIndexedEXT'!", ale zniknął jak w ustawieniach TF2 na steamie ustawiłem że chcę jego wersję beta). i postanowiłem że zainstaluję Steam windowsowy na Wine i gdy go uruchamiam to on nie ma czcionki, screen:


(Semtex) #2

Z tego co wiem to Steam używa kontrolek IE w Windows, możliwe, że tym jest spowodowany Twój problem. Spróbuj może wyłączyć akcelerację sprzętową w Steam:

steam_png_300x300_q85.jpg

Po tym restart Steam.


(StarterX4) #3

Dzięki :wink: pomogło :slight_smile:


(ra-v) #4

 

Miałem podobny komunikat na zintegrowanej NVidii 7025 (model wyższy od Twojej integry) i pisałem o tym z rok temu na forum. Wg tego co się dowiedziałem to komunikat w “tłumaczeniu” (mocny cudzysłów) oznacza, że nasze karty nie spełniały wymagań (czegoś nie obsługują). Wyczytałem że minimalne wymagania to karta GF 5700, czyli 50-100% wydajniejsza (na papierze) od mojej 7025, .więc uznałem że po prostu muszę kupić kartę dedykowaną. Kupiłem ASUSA na Nvidii 210 i na niej nie było problemu.

 

Ale to co piszesz, że pod WINE chodzi bez problemu - jestem w szoku.


(dragonn) #5

Głupie pytanie bo nie wiedzę takiego info - otwarte czy zamknięte sterowniki i konkretnie jakie?


(ra-v) #6

Ja miałem zamknięte oczywiście, a założyciel postu nie wiem.


(dragonn) #7

Nie jestem pewny ale czy czasami TF i L4D pod Win nie korzystają z DirectX? Całkiem możliwe że akurat ta karta wspiera jeszcze wszystkie potrzebne instrukcje DirectX (większość gier nadal potrafi korzystać z wersji 9.0c - który naprawdę większość kart wspiera) ale brakuje jej obsługi paru instrukcji OpenGL dla tych gier (mogły one powstać znaczenie później niż DirectX 9.0c.


(ra-v) #8

Możliwe, integra mi wspierała chyba OpenGL 2.0, “nowa” chyba 3.0, dlatego działa.