Znalazłam działające rozwiązanie na jednej ze stron www:
"Brak dostępu do do bazy Skype. Najprawdopodobniej inny proces Skype ma do niej dostęp.
Kwiecień 16th, 2012Wojtek
Napotkałem ostatnio taki właśnie problem jak w temacie. Odpalam skype v5.2 na Windows 7 Home Premium 64 bit, próbuję zalogować się na konto i mam komunikat „Brak dostępu do do bazy Skype. Najprawdopodobniej inny proces Skype ma do niej dostęp„. Na szybko sprawdziłem w menedżerze zadań, czy nie są uruchomione jakieś inne procesy skype – nie były. Odinstalowałem więc program, ale na koniec coś się wysypało (jakiś komunikat o błędzie w dostępie do systemowej biblioteki dll) – restart laptopa, próba deinstalacji – tym razem zakończona powodzeniem. Zainstalowałem najnowszą wersję (bodajże 5.8), ale przy próbie zalogowania dalej ten sam błąd. Spróbowałem zalogować się na inne konto – o dziwo działa.
Idąc tym tropem, zacząłem szukać, gdzie skype zapisuje swoje ustawienia (m.in. profile). W Windows 7 ścieżka wygląda tak:
C:|Użytkownicy\nazwa_użytkownika\AppData\Roaming\Skype
AppData jest ukryty , więc trzeba włączyć pokazywanie ukrytych folderów. W katalogu Skype znajduje się kilka folderów stałych, oraz foldery z nazwami użytkowników skype i parę plików. W folderach z nazwami użytkowników przechowywane są profile. W związku z tym, że nie zależało mi na żadnych ustawieniach, usunąłem całą zawartość katalogu skype.
Spowodowało to tyle, że po uruchomieniu programu, okienko z nazwami użytkowników było puste. Wpisałem więc mój login, hasło i… skype zalogował mnie bez najmniejszego problemu. Oczywiście program zachowywał się tak, jakby był po raz pierwszy zainstalowany, czyli włączył się kreator konfiguracji mikrofonu, kamerki itp, zniknęła historia rozmów głosowych, chatów. Lista kontaktów oczywiście pozostała nienaruszona.
Jeszcze jeden mały trik – jeśli trzeba usunąć jakąś nazwę użytkownika z okienka logowania skype to można szybko to zrobić usuwając folder ze swoim loginem, znajdujący się w wyżej podanej lokalizacji."
Mi tylko to pomogło 