Brak dostepu do serwera poza siecia lokalna

Od kilku dni mam problem z moim serwerem Windows Server 2019. Skonfigurowalem na nim serwer www i Remote Desktop. Wszystko dziala jak nalezy w sieci lokalnej. Strona internetowa wczytuje sie poprawnie, zdalny dostep do komputera takze dziala przez Remote Desktop Connection (RDC). Porblem pojawia sie, gdy chce to samo zrobic spoza mojej sieci, np ze smartfona lub z mojego miejsca pracy. Na serwerze mam zainstalowany rowniez RealVNC i ten dziala bez problemu, zarowno w sieci lokalnej jak i poza nia.

Firewall na routerze jest wylaczony, dla pewnosci ze ten nie blokuje komunikacji. Dla testow wylaczylem tez systemowy firewall w Windows. Otworzylem port 80 na routerze i nadal to samo. PC z serwerem podlaczony jest bezposrednio do routera dostawcy internetu poprzez kabel Ethernet. Do wtorku mam dynamiczny adres IP, ale to nie on jest problemem bo kiedys wszystko mi dzialalo bez zarzutu. Skonfigurowalem klienta No-IP i ten nie wywala zadnych bledow.

Czy ktos ma jakis pomysl co moge jeszcze zrobic lub o czym zapomnialem?

Z gory dzieki za pomoc.

Serwer www slucha w ogóle na porcie 80? Próbowałeś na 443? RDS na 443 działa? Wchodziłeś na RDWeb? Co mówi netstat? Zrobiłeś NAT?


tak port 80, 445 sa otwarte, regula na firewall dodana to samo na routerze. Dla pewnosci wylaczylem firewall na routerze i chwilowo na serwerze. nadal nic.

Udostępnianie portu 80 na zewnątrz jest możliwe za pomocą triku. Poszukaj w ustawieniach routera DMZ. Pamiętaj tylko że wskazany serwer będzie udostępniał na zewnątrz wszystkie porty, musisz go zabezpieczyć.

Konfigurowałeś FW na serwerze czy na routerze? Jak na serwerze to nie wystarczy. Musisz też skonfigurować router, a konkretniej to przekierować odpowiednie porty na serwer. Obawiam się, że tego nie zrobisz bo operatorzy nie dają dostępu administratora do ich urządzeń. Więc będziesz musiał kupić swój router, podpiąć go pod router operatora, a komputery i serwer dopiero podpiąć pod swój router. Dodatkowo będziesz musiał zadzwonić do operatora żeby ten skonfigurował jego router w tryb bridge.

Port musi być przekierowany na routerze i w sumie tyle. Otwarcie portów nic nie da.

Już znalazłem przyczynę. Okazało się ze mój dostawca internetu zmienił trochę warunki świadczenia usługi i zablokował możliwość hostowania stron www i innych usług na swoim łączu. Wszystko co robiłem i co wy podpowiadaliście było poprawne. Wina leży po stronie ISP. Na szczęście jutro będę mieć nowy internet od nowego ISP gdzie ten problem nie istnieje.

RDS działa na porcie 443, nie 445. Działa Ci RDWeb lokalnie i zdalnie?