Brak dźwięku AC'97

Po instalacji XP nie mam w ogóle dźwięku. Karta jest zintegrowana AC’97 Enhanced Audio Controller, Płyta głowna Shuttle MV43V(N)

Jestem laikiem ale od wczoraj czytam , ściągam różne zalecane pliki i nic.

W men.plików przy Kontrolerze multimediów audio wykrzyknik, jak wchodzę to komunikat:Sterowniki tego urządzenia nie są zainstalowane. (Kod 28). Próbuję ściągnąć i kreator pisze że nie może odnaleźć. ściągnęłam sterowniki realteka

Jak otwieram winampa to wyświetla komunikat Bad Direct Sound driver.error code 88780078

Przepraszam za ten chaos ale próbuję wam napisać wszystko co mi się udalo ustalić:)

Jesli ktoś może mi coś doradzić to bardzo proszę, nie daje mi to spokoju…

Złączono Posta : 25.12.2006 (Pon) 16:17

proszę pomożcie…

jeżeli masz cd rom ze sterownikami do płyty głównej tam powinny znajdować się sterowniki do karty dźwiękowej, jeżwli nie to poszukaj w internecie

http://global.shuttle.com/Download/Down … em=MV43V/N

Audio Driver

z tej strony próbowałam już sciągnąć niestety nic to nie dało.

płyty do kompa nie mam:(

Złączono Posta : 25.12.2006 (Pon) 17:40

teraz to zrobiło się już strasznie. Dałam mu ręczne wskazanie sterownika wybrałam ten który się wyświetlił pod kontrolerem dźwięków, wideo i gier tj. Kontroler VIA AC’97 Audio (WDM) i przeszło , zniknął wykrzyknik ale jak włożyłam CD do kompa to go w ogóle nie widzi.

Poza tym nic się nie zmieniło głos dalej milczy:((

Czy mogłam coś popsuć??

ale jakiego cd nie widzi?, skoro Ci wykrzyknik zniknął to sterowniki masz zainstalowane. A w biosie nie masz czasem wyłączonej zintegrowanej karty dźwiękowej?

jak wkładam płytę cd to w ogóle jej nie widzi wyświetla komunikat włóż CD do stacji

Bios sprawdzałam ale szczerze mówiąc nie znam się na tyle by coś wyszukać. Jedyne co mi się rzuciło w oczy to :

PCI IDE BusMaster Disabled

przepraszam z góry ale jestem naprawdę ignorantką w tych sprawach