Brak dźwięku do czasu ponownego zalogowania

Witam,
Korzystam z Windows 10 i od dłuższego czasu po uruchomieniu systemu nie ma dźwięku. W panelu powiadomień, pasku zadań nie ma nic na ten temat. W menedżerze urządzeń żadnych błędów. Dopiero, gdy użyję CTRL+L i wpiszę hasło wszystko jest w porządku od razu.

Na komputerze mam swoje konto Microsoft i dziecka.
Nie mam pomysłu co z tym zrobić.

Pozdrawiam

Hej,

A czy po uruchomieniu komputera na ikonie głośnika w systemowym tray-u pojawia się krzyżyk?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Nic takiego nie ma. Do regulacji dźwięku korzystam z Volume2, tak to nie używam żadnego dodatkowego oprogramowania do audio.

Spróbuj na początek odinstalować Volume2 i sprawdźmy, czy to nie on jest źródłem problemów.

Odinstalowałem EarTrumpet i Volume 2 co nie pomogło.

  • Czy po deinstalacji programów uruchomiłeś komputer ponownie przez polecenie Uruchom ponownie?
  • Czyściłeś rejestr i dysk po deinstalacji korzystając na przykład z programu CCleaner?

Używałem nawet przez kilka dni, zatem tych restartów było kilka. Co do czyszczenia rejestru, to należę do grona tych co uznają to za niepotrzebne w nowszych Windowsach.
Na innych komputerach Volume dobrze działa i tak było wcześniej do pewnego czasu. W sumie to ten problem głównie występuje na koncie dziecka i już za głowę się chwytam, bo rozwiązania brak :slight_smile:
Było ono dodawane na nowo.

No tutaj są rozbieżne zdania.

A próbowałeś zainstalować sterowniki do dźwięku jeszcze raz?

Tak, próbowałem zainstalować sterowniki ze ASRocka. Spróbuję jeszcze założyć całkiem nowe konto ale szkoda mi pozostawiać już długo używanego, bo jest powiązane z kontem Microsoftu.

Ale to chyba bardziej do testów, żeby upewnić się, czy tutaj jest źródło problemu. Główne konto można zostawić, a następne po prostu dodać jako dodatkowe.

Problem na nowym koncie nie występuje i nie byłoby kłopotu, gdyby nie to że na nowym muszę wydać 2 zł za weryfikację lub wysłać zdjęcie prawa jazdy :frowning: . Ogółem dziwny jest to problem, bo nie wiadomo dlaczego występuje.
Dodatkowo w przeglądarce Edge nie działają wprowadzane w wyszukiwarkę polskie znaki, a w innych programach już tak. Oczywiście, na tym samym koncie.

Nie rozumiem, dlaczego?

  • A może na tym koncie nie startuje jakiś program, który powoduje problemy?
  • Oba konta mają taki sam typ użytkownika?
  • Na tym koncie problematycznym czy nowo utworzonym?
  • Tzn. w ogóle nie do się w Edge-u wpisać polskich znaków? Czy piszesz ze znakami, a po wyszukaniu ogonki znikają?

Opłatę 2 zł należy uiścić ze względu na zmianę polityki MS i kont rodzinnych.

Problemy występują tylko na jednym koncie dziecka. Na forum MS znalazłem temat, gdzie inni również mają taki problem z polskimi znakami w przeglądarce Edge. Na nowym koncie online wszystko jest ok.
Stare uruchomiłem w trybie czystego rozruchu i nadal nie ma od razu dźwięku ani normalnych znaków przy wyszukiwaniu różnych rzeczy.
Polskie ogonki znikają po kliknięciu enter po tym jak wpisaliśmy co chcemy wyszukać. Zamiast nich są tylko dziwne AAA, zatem problem musi być z kodowaniem polskich znaków. Czy Bing, czy Google na jedno wychodzi.

Chyba będę musiał bardziej klasycznie poblokować co niektóre funkcje bratu na komputerze, bo nie chcę być weryfikowany przez Microsoft.
Dodałem na nowo jego konto i problem ze znakami nie ustąpił. Wyłączyłem różne opcje na stronie internetowej do zarządzania tym kontem i nie pomogło.

Czasami zmieniam język na komputerze ale u mnie wszystko działa.

Opcja blokowania różnych stron się nie wyłącza. Po jej odznaczeniu Edge normalnie działa. Nowe konto niezależnie, czy ta opcja jest włączona zawsze działa.
Nie mam nic zaznaczone w blokadach, więc brat sprawdzi sam, czy coś się zmieni z dźwiękiem.

Niech sprawdzi, zobaczymy, czy coś się zmieni na lepsze.