Brak dźwięku Intel 82801DB ICH4-AC'97 Audio Controler [A-1]

Witam

Szukałem już na różnych forach i próbowałem wielu rozwiązań, ale nic nie podziałało. Chodzi o to, że po zainstalowaniu Windows XP Home Edition SP2 nie mam dźwięku. Gdy chcę uruchomić muzykę w winampie wyskakuje komunikat:

“Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code : 88780078”

Nie ma też ikony do sterowania głośnością dźwięku. Instalacja różnych sterowników i poprawek do SP2 też nie pomogła. Usługa Windows Audio jest uruchomiona. W dxdiag w zakładce dźwięk na dole jest informacja:

“Nie znaleziono karty dźwiękowej. Aby ją odnaleźć, zainstaluj sterownik dźwięku dostarczony przez producenta sprzętu.”

Czy to może być wina DirectX?

Kilka informacji z Everesta:

Proszę o pomoc, bo po godzinach prób rozwiązania mojego problemu jestem w kropce i nie mam zielonego pojęcia co zrobić. Z góry dziękuję za każdą próbę pomocy.

Pozdrawiam

error-code-88780078-t166792.html

Zanim zainstalujesz sterowniki to :

Albo instalujesz Win XP SP3 (doinstalowanie sp3 raczej nic nieda)

Albo do Win SP2 trzeba doinstalować UAA (ze strony Microsoftu)

Goomish ten temat już przeglądałem i nie znalazłem tak rozwiązania, ale dzięki za odpowiedź :slight_smile:

Darek a co to jest to UAA?

Dla D1740-A - Device Driver - AC97 - Emp202 ICH4

: D1740-C - Device Driver - AC97 - ALC655 ICH4

http://support.ts.fujitsu.com/com/suppo … loads.html

Mysz 1 sterowniki audio z tej strony nie działają. W sumie to jak wybieram model komputera i chce zainstalować te sterowniki audio to przy instalacji wyskakuje mi komunikat:

Driver not found! Reboot your system and, run this setup again.

Drugie co ściągnąłem to 4 pliki:

  • stac97.cat

  • stac97.cpl

  • stac97.inf

  • stac97.sys

I chodzi o to, że zupełnie nie wiem co mam z nimi zrobić.

Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś pomysły na rozwiązanie mojego problemu to bardzo proszę o pisanie swoich propozycji.