Brak dźwięku Intel 82801DB ICH4 - AC'97 [B-0] PCI

Witam, otóż niedawno miałem zakładaną nową płytę główną i wszystko działa oprócz dźwięku. Wg Everesta karta dźwiękowa to intel 82801db ich4 - ac’97 audio controller [b-0] pci, płyta głowna: Gigabyte GA-8I845GVM-RZ/RZAC/RZC. System: Windows Home Edition 32 bitowy z Service Pack 3. Ściągałem mnóstwo sterowników ale żaden nie pomógł. Ma ktoś może pojęcie skąd taki wezmę? Co jeszcze mogę sprawdzić żeby ułatwić znalezienie sterownika? I czy chodzi tu o sterownik czy o coś może innego?

Sprawdź w menedżerze urządzeń czy są jakieś pytajniki przy nazwie urządzeń a w szczególności przy kontrolerze dźwięku.

Nie ma żadnych.

Jeśli nie jest podpięty front panel to może nie ma na złączu mostków.

Wygląda na to że sterowniki masz zainstalowane.

Proponuję sprawdzić ustawienia w BIOSie, jeżeli dobrze odczytałem to zakładka “Integrated Peipherals” > AC97 Audio -

czy nie masz wyłączone.

Jak mam to sprawdzić? Trochę jestem zielony w technicznych sprawach :wink:

Były 2 opcje disabled i auto, a ja miałem zaznaczone auto, więc z tym chyba wszystko w porzadku.

Sprawdź jeszcze w Panel sterowania>Dźwięki i urządzenia audio>Głośność>Zaawansowane - czy coś nie wyłączone.

Wszystko jest włączone

Pewno już to wszystko robiłeś ale na wszelki wypadek:

-gdzie podłączone głośniki/mikofon - z tyłu komputera czy front panel?

-właściwe podłączenie kabelków- odpowiednie gniazda i dobre dociśnięcie wtyczek,

-czy głośniki/mikrofon działają na innym komputerze?

-w panel sterowania>dżwięki i urządzenia audio>testowanie sprzętu,

-menedźer urządzeń> kontrolery dźwięku.> czy wszędzie jest “to urządzenie działa poprawnie”

-Z tyłu,

-o ile się nie mylę to wszystko jest dobrze podłączone,

-działają,

-bez zmian, dźwięku nie było,

-wszędzie jest, że poprawnie.

:frowning:

Nie jestem pewien ale niektóre płyty główne mają tzw JP do przełączania dźwięku.