Brak dźwięku w Ubuntu 9.04

Witam. Zainstalowałem dzisiaj Ubuntu 9.04, system fajny, byłby bardzo fajny gdyby był dźwięk ( ja jestem początkujący w świecie Dystrybucji Linux - więc proszę o wyrozumiałość ), do rzeczy: posiadam kartę dźwiękową Sound Blaster Audigy 5.1 i nie mam pojęcia co mam zrobić aby był dźwięk ( wystarczy mi 2.1 ). W ustawieniach “dźwięki” są opcje do wybierania jakiejś karty oraz przetestowanie, na wielu z nich jest cisza a na dwóch pozycjach jest długi ciąg jakiegoś “sygnału”. Dodam jeszcze, że podczas uruchamiania Ubuntu i gdzie jest wybór użytkownika i podania hasła słychać dźwięk ( coś tak jak by podwójny sygnał ) a po za logowaniu jest jedna wielka cisza. Na forum Ubuntu przeczytałem aby zainstalować Alsy, więc ściągnąłem te 3 pliki rozpakowałem do katalogu takiego jaki był podany ( home/nazwa użytkownika/alsa/ ) no i mam problem, że podobno ma się jeszcze jakieś polecenia wpisywać ale nie wiem gdzie te polecenia mam wpisywać. Bo nie mam bladego pojęcia jak zainstalować te 3 pliki. Po otworzeniu jednego z nich i kliknięciu Install wyskakuje okno z jakimś tekstem. Prosiłbym jak by ktoś mnie naprowadził krok po kroku co i jak mam zrobić ( bo jestem zielony ) ewentualnie może być link, ale aby pisało zrozumiale dla początkującego. Bo mam zamiar całkowicie zrezygnować z Windowsa. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Polecenia wpisujesz w w terminalu. ppm na menadżer plików i otwórz tutaj terminal, ew. na pulpicie mozesz otworzyc ppm->terminal. ppm to prawy przycisk myszy :slight_smile:

SyntaxError, to o czym piszesz nie jest domyślnie zainstalowane w Ubuntu, ta wtyczka do Nautilusa znajduje się w paczce nautilus-open-terminal (albo jakoś tak).

Odnośnie do tematu: