Brak faktury z TP,a termin płatności się kończy?


(Weuter) #1

Ostatnio przedłużałem umowę o internet przez stronę www,długo nie przychodziła faktura więc zadzwoniłem na błękitną linię .W ostatni czwartek zadzwoniłem ze czemu jeszcze nie mam faktury dowiedziałem się ze przyszła na email .Na to ja ze nie wyrażałem na to zgody ,przy zamówieniu przez net nie wyraziłem zgody na e-fakturę tak samo przy podpisywaniu umowy .Więc dowiedziałem się ze faktura zostanie podesłana pocztą ,dzwoniłem w czwartek wieczór a dziś listonosz nie miał faktury .A w piątek mija termin zapłaty ,czy to możliwe ze list z TP idzie już 4 dzień roboczy czy konsultant zrobił mnie w balona.Jeśli nie będzie faktury to co robić napisać do UKE ?.

dodaje ze podałem e-mail w celu weryfikacji złożonego zamówienia a opcję ze zgodą na e-fakturę odhaczyłem i wymazałem e-mail w tym podpunkcie .Jeśli mi nie przyszło na e-mail więc fizycznie faktury nie mogę zapłacić ,przedłużałem umowę i zostałem poinformowany ze e-faktura jest wymagana tylko dla nowych abonentów (czemu mnie na szaro zrobili).


(Adamsubzero) #2

Ona wszystkich na szaro robi również ostatnio ze zwykłym abonamentem robi ładnie w ch... Prawdopodobnie zwykła pisemną fakturę dostaniesz od nowego miesiąca za następny miesiąc, za ten będziesz musiał pewnie zapłacić przelewem, przepisać dane albo wydrukować.


(Weuter) #3

Problem rozwiązany ,mimo zapewnień w zeszłym tygodniu nie wysłali faktury .Termin mi zostanie przesunięty ,i faktura zostanie wysłana .Tydzień temu wpisał rezygnację z e-faktury na e-mail ,chociaż nawet fizycznie takiego e-maila nie dostałem nawet nie było go w aneksie podpisanego .Więc co e-faktura została wyczarowana ,a ja jestem wróżbita by zapłacić rachunek .Sprawa załatwiona ,solidna firma ale jak wprowadzą zamęt to nie można się połapać .


(system) #4

Nikt nikogo nie robi na szaro. TP ma tysiące ludzi do obsługi, nie tylko ciebie. Mogła zaistnieć zwyczajna pomyłka, jakiś błąd. Bądź człowiekiem, nie bądź taki okrutny, postaraj się dogadać, masz bezpłatną niebieską linię. Sprawa w końcu zostanie wyjaśniona. Miałem podobne zamieszanie z e-fakturą. Nie docierała do mnie na czas, termin mijał. 3 x tak się działo, w końcu wszystko zostało naprawione. Mieli jakiś błąd w systemie. Dla mnie to normalna, jednostkowa sprawa. Każdemu zdarzają się pomyłki /aby nie za często/


(Wolfgar) #5

Ogólnie to różnie jest z tymi terminami od kiedy InPost nosi listy TP i Orange. Ale to może tylko u mnie tak się zdarza.


(Karolekc5) #6

Nie trzeba być wróżbitą, sam dokładnie wiesz jaki abonament masz i ile za niego płacisz wiec ta kwata jest pewna i stała wiec sam możesz przelać na konto swoje w TP .( jesli wpłacisz za mało, zaległa kwota zostanie doliczona do kolejnej faktury)

Możesz tez przelać wyższa kwotę , a nad płata zostanie odliczona do kolejnej faktury.

Twoje myślenie jest podobne do starszych babć, które jak nie dostana świstka to lamentują i nie wiedza co maja zrobić :slight_smile:


(RyleC) #7

cholinex masz trochę racji, niemniej zwracam uwagę na pewien szczegół:

w przypadku większości firm nie można od tak zapłacić za coś (towar, usługę) jeżeli nie dostaniesz faktury albo nie została ona wystawiona. W takim przypadku przedsiębiorca musi kasę zwrócić. Faktycznie jednak był taki temat kiedyś (nie wiem czy coś się zmieniło) że nie dotyczyło to branży telekomunikacyjnej gdzie brak otrzymanego rachunku nie zwalniał z obowiązku regulowania płatności. W innych przypadkach jednak prawo jest po stronie konsumenta/klienta


(Weuter) #8

cholinex zauważ ze np: w telewizji N w tytule trzeba dodać numer umowy ,oraz faktury ale te dane przychodzą na dekoder .Każdy ma indywidualny numer ,a co by było jakby się np:zmienił numer konta bankowego w TP ,może dla ciebie 100zł to nić ,ale inni muszą na nią pracować ciężko.


(Karolekc5) #9

Uwierz dla mnie 100 zł to bardzo dużo.

Konto się nie zmienia a numer nazwę i potrzebne dane masz na ostatniej fakturze. Podobnie jak twoje konto w baku przy tej samej umowie zostaje zawsze te same.

Rozumiem obawy, ale tu dzwonisz na 19393 i ci wszystko powiedzą jaki masz stan konta ile do zapłaty ile wydzwoniłeś do kiedy masz wpłacić itp :slight_smile: lub na stronie internetowej TP jeśli masz tam konto :slight_smile:

Jakich masz na mysli??

Z tych co się u mnie płaci(energia, Tp, bank, cyfra ) masz swoje konto i na nie wpłacasz wpłacisz więcej zostaje zawsze na następny miesiąc, można nawet z góry za rok zapłacić :smiley: lup okres umowy jak np w cyfra


(Adamsubzero) #10

Musze być wyjątkowym pechowcem, że gdy 4 razy przedłużałem chociażby abonament na internet nie zostałem poinformowany o dodatkowych pierdółkach za które później mi kazano płacić za każdym razem. Ba, nie zostało mi to przedstawione w rozmowie telefonicznej, ba nie było na umowie, ba nie zostały mi zwrócone koszty z pierwszych miesięcy gdy dopiero na rachunku się dowiedziałem co za bzdury zostały mi dodane. Już nic nie mówiąc o tym, że w każdym e-mailu z drobnym pytaniem zostawałem odsyłany na numer telefonu. Wyjątkowym pechowcem chyba jestem wraz z wieloma znajomymi, którzy mają te same problemy.


(Karolekc5) #11

Możesz podać jakie to usługi ci naliczyli bez twojej wiedzy i kazali ci za nie zapłacić??

PS: Każda taka rozmowa jest nagrywana


(Adamsubzero) #12

2 razy antywirus, raz wkręcono mi Livebox'a, z którym musiałem latać po mieście by zwrócić do najbliższego punktu bo TPSA nie zgodziła się na podesłanie kuriera od siebie, a teraz nie wiem z czym to jest związane może o czymś nie wiem. Podwyżka abonamentu o 15zł bez wcześniejszej informacji o tym. Chociaż nie wiem czy w stosie reklamówek nie było gdzieś to zapisane. W każdym razie nie bawi mnie płacenie abonamentu za sam telefon w wysokości 50zł gdyż i tak praktycznie w ogóle go nie używam.


(Karolekc5) #13

To za drugim razem nie zastrzegłeś ze nie chcesz??

To dostałeś go kurierem , to podczas podpisywania od niego umowy nie widziałeś co brałeś?? mogłeś nie przyjąć tego LB

To go zawieś 22zł wtedy kosztuje to.

Tego nikt ci nie powie bo nie wie co miałeś przed a teraz :smiley:

Moja rada. Najpierw zapoznaj sie z usługą zapisz se na kartce wszystkie pytania i wątpliwości co chcesz, potem wizyta w telepunkcie i tam podpisanie nowej umowy.

PS: Teraz TP ma nie dozwolony chwyt przy podpisywaniu umowy przez neta, jest automatycznie zaznaczona opcja przedłożenia umowy po jej upływie !!


(Weuter) #14

cholinex to sobie ją i tak odznacz a będzie w aneksie .

Cholinex jeśli by nawet korzystał z tego telefonu ,to nawet w dzisiejszych promocjach z umową na rok 45zł miesięcznie za plan z godziną rozmowy ,która w play fresh kosztuje w pakiecie 3zł (5 groszy minuta).To istne zdzierstwo ,czyli zarabiają na abonamencie 42zł .Póki kablówki nie trafią poza miasta będziemy łupani niestety.

teraz za 2mb + telefon + N płacę 150zł.

za to samo miałbym Vectrę 8mb+ telefon 250 minut + pakiet złoty TV i wszystko światłowodem a nie ze nie ma możliwości technicznych powyżej 2mb,warto pomarzyć :? .


(Karolekc5) #15

Ja mam Neo 10Mbps, + VoIP na okrągło(bez limitu na stacjonarne) + Tv podstawowy pakiet, za wszystko płace 117 zł :slight_smile: z Zawieszeniem tel. :smiley:

Ja nie zmawiam przez neta , jak na razie, a jeśli i tak dodali by w umowie to bym jej nie podpisał, a jeśli kurierowi by się spieszyło to bym go "wykopał" z domu razem z umowa


(Weuter) #16

cholinex nie każdy mieszka blisko centrali ,druga sprawa ten zapis brzmi .O ile abonent nie wyrazi innego oświadczenia woli przed upływem okresu na jaki umowa została zawarta .Umowa zawarta na czas określony uważana będzie za przedłużoną na czas określony 6 miesięcy .

reasumując teraz za miesiąc czasu nie określonego płaci się 180zł ,jak ktoś się zagapi przyjdzie mu stała cena .Zawsze można z tej opcji zrezygnować wyrażając oświadczenie woli ,chyba dalej mnie obejmuje miesięczny termin wypowiedzenia .Jedno zauważyłem TP nie dołącza regulaminu do aneksu (ileż ten papier kosztuje),cały aneks to dwie kartki.


(Karolekc5) #17

Tak wypowiedzenie to 30 dni przed końcem.

No nie stety trzeba pamiętać wszystkie terminy swych umów, albo i ja tak czasem robię wysyłam i karteczkę ze rezygnuje już na początku umowy i już mi nie przedłożą jak się zagapię:slight_smile:


(Adamsubzero) #18

Otóż to, że raz było internetowo załatwione, a raz telefonicznie i nie od razu po końcu umowy tylko obecnie, a jak mniemam odpowiedni wpis w umowie powinien być dodatkowo byłoby miło gdyby Pani, z która rozmawiałem informowała mnie co klika za mnie. Livebox dostałem razem z prezentem, dopiero później przy odpakowaniu okazała się piękna niespodzianka bo wcześniej niestety nie mogłem.