Brak internetu na jednym komputerze

Witam,

pomogliście mi na forum raz, więc poproszę o waszą radę ponownie.

Otóż, mam dziwny problem z połączeniem na moim komputerze stacjonarnym.

Na początku działo się tak, że połączenie było ale było tak jakby zapchane non-stop, ponieważ ściągał mi z prędkością 25 kb/s z Utorrenta a stron internetowych w ogóle nie ładował. Odpaliłem CintRepa i wszystko działało. Na następny dzień z rana musiałem wynieść kompa do innego pokoju bo remont, toteż podłączony był innym kablem niż pierwotny. W każdym razie problemów już nie było, uznałem, że CIntRep spełnił swoje zadanie i wszystko będzie działać. I rzeczywiście było tak, że przez 2 tyg nie było żadnego, ale to żadnego problemu w działaniu internetu. Dopiero gdy przeniosłem sprzęt do swojego pokoju z powrotem okazało się, że problem nie zniknął. Znowu zaczęło się dziać tak, że nie ładował stron, nie było w ogóle transferu. I tutaj proszę się ze mnie nie śmiać, gdyż jestem kompletnym laikiem w tych sprawach i po prostu sprawdzałem co mi przyszło do głowy : Na start sprawdziłem kabel, czy w ogóle działa na innym kompie i owszem, działa bezproblemowo. Nadal coś mi nie pasowało przy tych kablach to podłączyłem mojego kompa (już w moim pokoju) tym samym kablem, którego używałem przez 2 tyg i oczywiście nie zadziałał. Kabel jak najbardziej sprawny, ponieważ zaraz potem sprawdziłem na laptopie i wszystko działało. Potem stwierdziłem, że w sumie może to jakiś wirus czy coś podobnego, to przeskanowałem, ale nic nie wykrył. Może jakiś błąd z plikami systemowymi, ale że na tym się nie znam to po prostu go sformatowałem. I koniec końców zostałem ze sformatowanym dyskiem C (D nieruszony), brakiem internetu, który już nie mam pojęcia z czego może wynikać. I uprzedzając pytanie - resetowałem router oczywiście (NetiaSpot), na innych komputerach wszystko działa jak należy toteż spece z Netii nie są mi w stanie pomóc, bo internet wszędzie oprócz mojego pokoju działa normalnie, więc to wina sprzętu.