Brak internetu po ponownym uruchomieniu

Witam, mam taki problem:

Jestem podłączona do sieci lokalnej osiedlowej bezpośrednio kablem do komputera. Net działa bez problemu, problem pojawia się gdy ponownie uruchomię system albo tego samego dnia włączę drugi raz komputer. Wtedy nie mam dostępu do internetu, mimo że widzę sieć i innych użytkowników. Przy najechaniu na ikonkę połączenia widzę Dostęp: lokalne. Diagnoza nic nie pomaga, komputer podsuwa mi rozwiązanie -> zresetowanie karty sieciowej, jednak po tym nadal istnieje problem, odłączenie kabla także nic nie daje. Net włącza się dopiero następnego dnia. Jest to bardzo uciążliwe, zwłaszcza gdy muszę robić jakieś updaty albo wyskoczy błąd i muszę zresetować kompa.

Czy to jest jakiś błąd Visty albo mojej karty lub czegoś innego w moim komputerze? Boję się, że zawołam technika niepotrzebnie i będę musiała zapłacić za bezpodstawne wezwanie serwisanta. Czy może też to jest wina firmy dostarczającej mi usługę dostępu do internetu?

Z góry dziękuję za pomoc i rady

Czyżby to był problem związany z DNSami? Swoje pytanie kieruję do Forumowiczów rzecz jasna… Tak mi coś świta, że po restarcie kompa mogą ustanawiać się inne adresy DNS przez co net nie chodzi… Mogę się mylić, ale taka jest moja pierwsza myśl.

Tak to chyba raczej na pewno chodzi o coś z DNSami, przy kliknięciu na polecenie diagnozuj wyskakuje komunikat że nie udało się uzyskać połączenia z serwerem DNS i podaje jego IP. No ale dla mnie to czarna magia i nie wiem jak się tego pozbyć. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?

Możesz sprawdzić w usługach, czy “Klient DNS” jest ustawiony na automatyczne uruchamianie.

Menu Start ; Uruchom: services.msc

Taka moja sugestia, ale wątpię, czy pomogę, bo raczej domyślnie ustawione jest na: automatyczny, ale sprawdzić nie zaszkodzi. :wink:

Można spróbować zrobić taki myk kiedy działa net : Start > Uruchom > Polecenie cmd > Polecenie ipconfig /all. W gąszczu wyświetlonych wartości znajdź Serwery DNS.

schowek01sll.jpg

Możesz zrobić print screen całego okna.

Następnie: Moje miejsca sieciowe Wyświetl połączenia sieciowe PPM na Twoje połączenie (czyli te, które wykorzystujesz) Właściwości w okienku To połączenie wykorzystuje następujące składniki klikasz jeden raz na Protokół internetowy (TCP/IP) zaznaczając je klikasz na przycisk Właściwości.

W otwartym oknie zaznaczasz Użyj następujących adresów DNS i wpisujesz DNSy wyświetlone w oknie którego zrobiłaś screen. Najlepiej w tej samej kolejności. Kiedy już wklepiesz DNSy ze screena klikasz na OK. Teraz pora przetestować jak działa net po restarcie kompa :smiley:

Jeśli to nie pomoże, a wręcz spieprzy sprawę (czego nie przewiduję zasadniczo) dochodzisz do tego okna w którym wpisałaś ręcznie DNSy i zaznaczasz opcję Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie i tyle.

schowek012.jpg

Mam nadzieję, że wyraziłem się dość zrozumiale i że nie będzie problemów z wykonaniem opisanej przeze mnie wskazówki :slight_smile:

Miałam cały czas ustawione DNS na automatyczne.

Niestety mimo, że powinnam mieć 2 serwery DNS, mam tylko jeden, nie mogę więc ustawić alternatywnego bo nie może być taki sam.

Czy może nie powinnam miec wlączonego DHCP?

Wygląda to tak:

zrób screena całej tabeli adresów IP i obadamy sytuacje.

To oczywiste. Tak ustawione jest to standardowo.

Moim zdaniem można spróbować wpisać w pole Preferowany serwer DNS adres 192.168.2.1 , natomiast pole z alternatywnym adresem DNS pozostawić nienaruszone po czym kliknąć OK i zobaczyć co będzie.

miałem podobny problem kommbinowałem i nic zawsze coś nie tak było.Moja sugestia zgłoś do operatora sieci i za friko powinni ci poustwiać przynajmniej ja tak zrobiłem i po kłopocie :smiley:

Witam, niestety nie wiem jaką tabelkę adresów IP mam wkeic -> nie znam się na tym w sumie:)

To mi ustawili, gdy podłączyli mnie do netu. A koleś z serwisu chyba sie też nie za bardzo zna na tych sieciach więc nie wiem czy to będzie tak po kłopocie.

ip.jpg

Jak widac ustawili mi tylko jeden serwer DNS i drugie pole mam nienaruszone więc to raczej nie jest rozwiązanie.

Ale jeśli nie ma żadnego sposobu na to, by to naprawic to trzeba będzie wezwac serwisanta, bo to jest raczej uciążliwe.

Po porównaniu tych dwóch czarnych obrazków - wklejonego przez Gorgorotha i przeze mnie widzę, że różnią się tym, że ja mam wyłączone DHCP. Może w tym tkwi błąd i powinno byc u mnie włączone?

Raczej DHCP nie powinno być włączone, bo z tego co widzę u Ciebie nic nie dzieje się automatycznie ani dynamicznie :stuck_out_tongue:

No ja się na tym nie znam:) Ale dzięki za dobre, profesjonalne rady, mimo że chyba zgłoszenie się do dostarczyciela usługi to konieczność. Pozdrawiam

Jestem tego samego zdania - trzeba opieprzyć provider’a :smiley: Jak widzisz sprawa jest na tyle specyficzna, że trudno nam znaleźć rozwiązanie mimo wielkich chęci. Jak dowiesz się co było nie tak to daj znać :wink: