Brak internetu, pomimo połączenia

Witam.
Chyba w dobrym dziale wstawiłam temat, jeśli nie to przepraszam. Jednakże mam problem z internetem na nowym komputerze. Zakupiłam nowy stacjonarny komputer i niestety nie mam możliwości podłączenia modemu bezpośrednio poprzez kabel. Stąd zakupiłam zewnętrzną kartę sieciową na USB, jest to karta firmy Tenda model U1. Posiadam router D-Link Dir-615. Nie ma żadnego problemu z internetem na innych urządzeniach, np na moim laptopie wszystkie jest ok, jednakże w przypadku nowego PC karta sieciowa łączy się z routerem, pokazuje 3/4 kreski mocy i tyle. Nie można wejść praktycznie na żadną stronę internetową, wykonać niczego co potrzebuje internetu. Nawet antywirus nie jest wstanie się zaktualizować. Niby czasem udaje się wczytać Google, jednakże długo to trwa i na tym praktycznie sukces się kończy. Niestety nie znam się na rozwiązywaniu tego typy problemów, stąd szukam pomocy co może być przyczyną i co można zrobić, aby karta działała prawidłowo? Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałe odpowiedzi, najlepiej krok po kroku, bo naprawdę w tej materii mam bardzo nikłą wiedzę i mogę nie zrozumieć.

Pozdrawiam.

Rozumiem, że system operacyjny to Windows (jakiś) i po instalacji tych http://www.tendacn.com/pl/product/download/U1.html sterowników problem występuje nadal? Czy na ikonie połączenia sieciowego pojawia się żółty wykrzyknik informujący o rodzaju problemu z połączeniem?

System to Windows 10, sterowniki zainstalowałam z płyty, która jest dołączona do karty, chociaż przy tym systemie operacyjnym nie są ponoć wymagane i karta powinna działać bez nich. Wykrzyknik się nie pojawia.

Zgłoszę temat do przeniesienia do działu sieci komputerowe bo to raczej problem z nieprawidłową konfiguracją.
Przypomniało mi się tylko jeszcze, czy przypadkiem to nie jest sieć Multimedia, lub inna która ogranicza możliwość jednoczesnego połączenia kilku komputerów przez ich router?