Brak internetu, pomimo połączenia

Witam.
Chyba w dobrym dziale wstawiłam temat, jeśli nie to przepraszam. Jednakże mam problem z internetem na nowym komputerze. Zakupiłam nowy stacjonarny komputer i niestety nie mam możliwości podłączenia modemu bezpośrednio poprzez kabel. Stąd zakupiłam zewnętrzną kartę sieciową na USB, jest to karta firmy Tenda model U1. Posiadam router D-Link Dir-615. Nie ma żadnego problemu z internetem na innych urządzeniach, np na moim laptopie wszystkie jest ok, jednakże w przypadku nowego PC karta sieciowa łączy się z routerem, pokazuje 3/4 kreski mocy i tyle. Nie można wejść praktycznie na żadną stronę internetową, wykonać niczego co potrzebuje internetu. Nawet antywirus nie jest wstanie się zaktualizować. Niby czasem udaje się wczytać Google, jednakże długo to trwa i na tym praktycznie sukces się kończy. Niestety nie znam się na rozwiązywaniu tego typy problemów, stąd szukam pomocy co może być przyczyną i co można zrobić, aby karta działała prawidłowo? Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałe odpowiedzi, najlepiej krok po kroku, bo naprawdę w tej materii mam bardzo nikłą wiedzę i mogę nie zrozumieć.

Pozdrawiam.

Rozumiem, że system operacyjny to Windows (jakiś) i po instalacji tych http://www.tendacn.com/pl/product/download/U1.html sterowników problem występuje nadal? Czy na ikonie połączenia sieciowego pojawia się żółty wykrzyknik informujący o rodzaju problemu z połączeniem?

System to Windows 10, sterowniki zainstalowałam z płyty, która jest dołączona do karty, chociaż przy tym systemie operacyjnym nie są ponoć wymagane i karta powinna działać bez nich. Wykrzyknik się nie pojawia.

Zgłoszę temat do przeniesienia do działu sieci komputerowe bo to raczej problem z nieprawidłową konfiguracją.
Przypomniało mi się tylko jeszcze, czy przypadkiem to nie jest sieć Multimedia, lub inna która ogranicza możliwość jednoczesnego połączenia kilku komputerów przez ich router?

Sieć Teosat, wcześniej nie było problemu aby jednocześnie internet chodził na PC brata i moim laptopie, a nawet i jeszcze telefonie bądź jego konsoli. Więc chyba nie ma takiego ograniczenia.

W takim razie sprawdź czy ustawienia dla tej karty sieciowej są prawidłowe.
Kliknij ikonę połączenia sieciowego prawym klawiszem myszy, otwórz centrum udostępniania i sieci, kliknij w wi-fi(nazwa twojej sieci) w oknie które ci się pojawi kliknij właściwości (tu prawdopodobnie będzie wymagane hasło administratora), następnie zaznacz pozycję protokół internetowy w wersji 4 i kliknij właściwości, w nowym oknie upewnij się że są zaznaczone pozycje uzyskaj adres IP automatycznie i uzyska adres DNS automatycznie.
Powtórz to też dla protokołu w wersji 6 - jest kilka pozycji niżej. Jeśli jest wszystko OK, a połączenia nie ma nadal to zamiast uzyskiwania automatycznie adresów DNS wpisz ręcznie adresy 8.8.8.8 i drugi (alternatywny) 8.8.4.4

Czy te adresy DNS wpisać również dla opcji w wersji 6? Bo tam wyskoczyło, że adresy są nieprawidłowe. Ogólnie przy głównym oknie stanu sieci Wifi dla połączenia IPv6 mam napisane “brak dostępu do sieci” o ile to na coś wpływa.

Większość usługodawców łączy się przez ip4 i to powinno wystarczyć, ale dla pewności możesz dopisać też ip6 tutaj adresy będą 2001:4860:4860::8888 i alternatywny 2001:4860:4860::8844
Jeśli to nie pomoże to musisz poczekać na ekspertów :wink:

Spojrzałam na tę zakładkę na moim laptopie i tutaj też wersja 6 jest nieaktywna, więc chyba zbędna przy moim wifi. Ale wpisałam te DNSy i dalej internet niby jest na ikonce, ale go nie ma w możliwości wykonania jakiejkolwiek czynności z nim związanej. Więc niestety nie pomogło :frowning:

Spróbuj w wierszu poleceń (uruchomisz przez wpisanie w menu start cmd.exe) wykonać polecenie ping google.pl i napisz czy były problemy z połączeniem.

Dziękuję za chęci, ale problemu się pozbyłam. Po prostu zwrócę kartę, a internet podłączę po kablu, bo okazało się, że operator jest wstanie przenieść gniazdko z modemem do innego pokoju. Więc temat można zamknąć i jeszcze raz dziękuję za pomoc i przepraszam za problem.