Brak internetu: wada kabla czy karty?

Witam, ostatnio kabel ethernet przestał łączyć z internetem. Problemem jest to, że nie wiem co jest walnięte: wtyczka od kabla czy gniazdo karty sieciowej. Ostatnio, żeby łączyło z internetem, kabel trzeba było wetknąć pod odpowiednim kątem. Przy ikonce internetu widnieje czerwone kółko z krzyżem. Po poprawieniu kabla ikonka pokazuje wykrzyknik, a narzędzie do rozwiązywania problemów pokazuje coś o tym, że protokuł ip jest niepoprawny, tyle że router, a tym samym wifi w sąsiednim domu działają. Już kiedyś był wyrabiany kabel, też nie łączylo, ale wtedy pisało coś o routerze, a nie jak teraz o protokole ip. Nie wiem właśnie czy dzwonić do dostawcy internetowego żeby sprawdzili, czy jednak jest na to jakieś rozwiązanie. Jakby co można pytać o więcej szczegółów. Pozdrawiam

W jakie gniazdko “wtykasz” - w ściagnie? Routerze?

W komputerze, wejście na kabel ethernet, (chyba PCl)

Najprościej będzie podłączyć kabel do innego urządzenia, albo Twój komputer za pomocą innego kabla. Chyba, że znasz kogoś z testerem do kabli sieciowych. Tak wyeliminujesz sprzęt.

“a nie jak teraz o protokole ip.” Możesz podać konkretną treść tego komunikatu?

1 polubienie

Karta sieciowa “Ethernet” nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP. To się wyświetla jak kabel jest dobrze wpięty, a koło ikonki internetu jest wykrzykink, po zresetowaniu karty sieciowej, kiedy ikonka zmienia się na czerwony krzyż, wyświetla się ww. komunikat oraz : Kabel sieciowy nie jest podłączony do tego kompotera. Moge dodać że przy wejściu w komputerze na kabel ethernet dioda przy dostępie do internetu świeci cały czas, przy wykrzykniku kiedy router trzeba zresetować(np po wywaleniu prądu) również cały czas świeci, a teraz z wykrzyknikiem koło ikonki internetu i problemem z tym protokołem nie świeci cały czas tylko co jakieś 10 sekund miga.