Witam piszę z takim problemem otóż mojemu koledze popsuł się internet tzn. nie można się połączyć. Posiada internet w Orange stacjonarny10mbs. Próbowałem skonfigurować router przez wpisanie adresu 192.168.1.100 w przeglądarce, jednak pokazuje cały czas że nie można połączyć się ze stroną. Oczywiście router jest podłączony kablem LAN do karty sieciowej w laptopie. Nie wiem w czym może być problem, ustawiłem na automatyczne przydzielanie adresu ip oraz dns-ów, jednak nic to nie daje.
Podejrzewam, że problem może być w kartach tunelowych, które są widoczne przy sprawdzaniu ipconfig.
W załącznikach przedstawiam jak wygląda ipconfig, w pierwszym przypadku przy ustawieniu dynamicznym ip, a w drugim przy ustawieniu ręcznym tzn. ping 192.168.1.101 brama 192.169.1.100, ale i to nic nie pomogło.
Karty tunelowe nie powinny tu mieć nic do rzeczy. Resetowałeś router do ustawień fabrycznych? Może panel działa na innym porcie, niż domyślny dla protokołu http/https.
Zapomniałeś dodać załączniki, więc nie widać jakie adresy są przydzielane z DHCP i czy router ma ustawiony adres 192.168.1.100.
Tak resetowałem router do ustawień fabrycznych, ale dalej to samo niestety. Dziwna sprawa jest taka, że gdy połączyłem się z tym routerem przez wifi i wpisałem to 192.168.1.100 dało się wejść w ustawienia, czyli wpisałem login i hasło i pokazały się ustawienia jednak nie mogłem przeprowadzić konfiguracji. Router ma na pewno ustawiony adres 192.168.1.100, przynajmniej tak pisze w instrukcji do tego danego modelu, a jak sie nie mylę pula adresów DHCP jest od tego 192.168.1.101 do 250
Będę mógł dopiero sprawdzić jutro, bo muszę tam pojechać, ale bardzo dziękuje za wskazówkę. A gdyby to nie zadziałało to jest jeszcze jakaś możliwość np. czy warto bawić się w ręczne ustawianie parametrów protokołu ?
Z tego co widać, nie host nie pobiera IP z DHCP i ma przypisany adres link-local z autokonfiguracji systemu. Cerberusy ogólnie domyślnie mają IP 192.168.1.100, ale pewne modele mogą stanowić wyjątek i jak pisał Cedar, mogą być błędy w instrukcji. Na większości routerów jest naklejka pod jego spodem z domyślnym IP, loginem oraz hasłem. Spójrz na spód routera. Jeśli nie będzie takiej naklejki, wpisz w wyszukiwarce model routera i najlepiej jego wersję z dopiskiem “domyślne IP i hasło”. Niekiedy ten sam model w różnych wersjach mogą mieć różne IP. Kiedyś tak spotkałem się z TP Linkiem, jakiś model w wersji 1 miał IP 192.168.0.1, a wersja druga 192.168.1.1.
Właśnie dziwi mnie to, że przy automatycznym ip i dns-ach, widoczne ip wynosi 169.254.28.106 i nie wiem skąd takie ip się bierze, przez to nie można moim zdaniem wejść w konfigurację, a brama domyślna nie jest również ustawiona.
Adres 169.254.28.106 Windows przypisuje automatycznie gdy nie może pobrać IP z serwera DHCP(roobal pisze właśnie o tym), który u Ciebie znajduje się w routerze. Najcześciej dzieje się to w przypadkach gdy router jest zawieszony, uszkodzony kabel, zawieszony pojedynczy port itp. Włącz i wyłącz router, sprawdź kabel, wypróbuj inny port. Na trzecim screenie widać prawidłowy adres ale i tak są problemy z połączeniem więc albo są jakieś problemy fizyczne typu kabel albo rzeczywiście router się zawiesza. Widzę teraz, że przez Wifi jest dobrze czyli raczej problem tkwi w uszkodzonym kablu lub porcie na routerze.