Brak możliwości wysyłania i odbierania MMS

Witam .
Mam niecodzienny , a zarazem dziwny problem . Być może ktoś znajdzie jakieś rozwiązanie , i doradzi mi coś sensownego …
Miałem podpisaną umowę na świadczenie usług teleinformatycznych ( telefon) , z jednym z operatorów. Po dwóch latach , umowa skończyła się. Ja telefonicznie przedłużyłem ją , i przeszedłem na „czas nieokreślony”.
Nie zmieniając żadnych ustawień w smartfonie , smartfona itp. Po podpisaniu aneksu do umowy , zauważyłem kilka razy , że nie potrafię , wysłać ani pobrać wiadomości MMS.
Reklamowałem to u operatora , ten wysłał mi „ustawienia konfiguracyjne” , które zainstalowałem. Niestety ale problem pozostał.
Kolejna reklamacja , operator zasugerował wymianę karty SIM. Co uczyniłem , i otrzymałem duplikat.Kolejne „ustawienia konfiguracyjne” wysłane przez operatora , i dalej to samo.

Moja kolejna reklamacja , i następna „propozycja” , aby przełożyć kartę SIM do innego urządzenia ( smartfona) , bo być może to wina mojego urządzenia. Idąc za radą operatora , przełożyłem kartę SIM do sprawnego urządzenia córki ( córka ze swojego numeru bez problemu wysyłała mmsy ) kolejna konfiguracja , już w jej urządzeniu. Niestety problem nadal istnieje.

Pomimo kilkudziesięciu reklamacji , dwóch wymianach karty SIM , kilkudziesięciu zainstalowanych ustawień systemowych , przełożeniu karty SIM do innego urządzenia ( również w salonie w obecności pracownika salonu ) , jedyny komunikat który się pojawia gdy chce wysłać lub pobrać MMS-a to : " Usługa nie została aktywowana w sieci "

Co o tym myślicie ? Obecnie jestem w okresie wypowiedzenia , do lutego 2023r. A operator wysyła mi oferty przedłużenia umowy w formacie MMS - których i tak nie mogę odczytać i pobrać … :joy: :joy: :joy:

Jeśli potrzebujesz MMSów, a obecny operator nie jest w stanie ci tej funkcjonalności zapewnić, to zmień operatora.

Co to za operator?
I faktycznie, być może „usługa nie została aktywowana w sieci”, a (jak zwykle) szukają „winy” u abonenta.

Miałem podobny problem i mój (już były) operator też nie mógł sobie z tym poradzić.
Przywróciłem ustawienia fabryczne i problem zniknął.

Umowę niech wyśle na e-mail a nie 5 MMS-ami.

A ja się spotkałem z takim problemem u operatora O2, po długim dochodzeniu wyszło, że problem jest u nich a związany jest ze smartfonami konkretnego producenta. Długo rozwiązywali problem :slight_smile:

W O2 to mi (dawno temu) tłumaczyli, że sprzedawany przez nich Oneplus ma simlocka. Przy nich przełożyłem swoją kartę innego operatora i okazało się, że nie ma żadnej blokady, a oni na to że wiedzą, tylko im każą tak mówić klientom :rofl:

Miałem kiedyś podobny problem i nawet ręcznie wpisywałem to co w „wiadomości konfiguracyjnej” powinno się znaleźć. Problemem był drugi operator wpisany w romie, którego nie dało się usunąć. Dopiero po „zrootowaniu” i skasowaniu całej listy zaczął respektować nowe ustawienia (teoretycznie zaznaczony to ten aktywny).