Brak możliwości zbootowania windows

Witam,

Mam dość poważny problem z lenovo g50-80, miałem problem ze sterownikami do USB, kamerką itd.
Wszedłem na strone lenovo, po service tagu zainstalowałem sterowniki w tym ZAKTUALIZOWAŁEM BIOS.
Niestety po zaktualizowaniu biosu, zaczęła mi myszka przerywać, i laptop się zawieszał.
Wszedłem w BIOS i przywróciłem go do ustawień fabrycznych, no i się zaczęło…

Odpalam laptopa, pokazuje się napis “lenovo” a następnie, wyskakuje błąd(załącznik 2). Postanowiłem zgrać windowsa na płytkę i po prostu go zainstalować. Niestety błędy się sypią( załącznik zdjęcie1, 2, 3, 4)

Ktoś jest wstanie mi pomóc ? Lub namierzyć gdzie jest problem??

Mi to wygląda na błąd BIOSU. Prawdopodobnie, gdy aktualizowałeś bios i potem go przywróciłeś do ustawień fabrycznych, wtedy mógł ci się popsuć. Podczas aktualizacji biosu trzeba bardzo uważać, a najlepiej jakby to zrobił informatyk. Zalecałbym oddać go do serwisu.

Ja jestem właśnie tym informatykiem :slight_smile:
Jakieś porady?

Zobacz w biosie, bo zapewne masz ustawienie UEFI zamiast Legacy i może nie widzieć dysku.

Sęk w tym, że nie mogę wejść w BIOS.
Cały czas pojawiają się komunikaty jak na załącznikach…
Dodam, że dysk widzi(załącznik nr 2)
Jak wsadzam płytkę lub pendrive również wykrywa, ale niestety nie bootuje.

A wyjmij dysk i sprawdź ustawienia.

Tzn? Odłączyć dysk, podłączyć pod inny komputer i puścić diagnostykę, aby wykluczyć błąd po stronie dysku ?

Czy odłączyć dysk i sprawdzić czy jest możliwość wejścia w bios?

To, powinieneś bez problemu wejść do biosu i sprawdź ustawienia - przynajmniej, co się da.

Sekcja prawdopodobnie tam gdzie bootowanie i UEFI zmień na Legacy zapisz Save, wsadź dysk i próba.

I tak to mniej więcej powinno być ustawione w biosie i powinien bootować.

Edit:

I jak masz taki przycisk Novo, to sprawdź jakie napędy tu widzi i czy widzi dysk i może też wejdziesz do biosu.

1 polubienie

Wypal biosa na płycie i odpal.