Brak odpowiedzi komputera przy filmach z YouTube


(piotter1994) #1

Witam. Nie wiedziałem gdzie umieścić wątek. Mam problem taki jak w temacie. Otóż czasami (ale nie zawsze, nie odnalazłem żadnej reguły) mam kompletne zawiechy komputera przy ładowaniu filmików z YouTube'a (niezależnie, czy są zamieszczone na obcej stronie, czy nie). Wideo dosłownie załaduje się sekundę i komputer przestaje odpowiadać na cokolwiek (nawet Restart nie działa) i po kilknastu sekundach uruchamia się ponownie. Żadnych bluescreen'ów, czy informacji o błędach. Mam najnowsze sterowniki, nawet BIOS zaktualizowałem. Używam najnowszego Firefoxa i Flash Player'a. Komp praktycznie jest nowy, bo nie cały miesiąc temu wymieniałem komponenty na nowe, oprócz HDD, który zostawiłem stary, bo kasy mi nie starczyło. Obecna konfiguracja to: CPU Intel Core i5 3350P, MB MSI B75A-G43, 2 x 4GB RAM DRR3 1333 od GoodRam, GPU Asus Radeon HD 7790 DCII OC, HDD od Seagate 320GB (ma już 5 lat), zasilacz Corsair VS 450W i napęd optyczny LG. Te zawiechy są bardzo denerwujące i nie wiadomo kiedy się ich spodziewać. Pomożecie w zdiagnozowaniu przyczyny? :slight_smile:


(Dimatheus) #2

Hej,

:arrow: Jak wyglądają temperatury poszczególnych komponentów komputera? Możesz to sprawdzić przy pomocy programu HWiNFO -> zakładka Sensors.

:arrow: Czy problem występuje też w innych przeglądarkach? Czy zawsze dotyczy materiałów streamingowych?

:arrow: Czy po ponownym uruchomieniu komputera pojawia się jakiś komunikat?

:arrow: Próbowałeś w Firefox’ie wyłączyć przyśpieszenie sprzętowe?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #3

Temperatury monitoruję tym programem cały czas i na żadnym z czujników nie przekracza 40 stopni Celsjusza podczas przeglądania stron. Po ponownym uruchomieniu nie pojawia się żaden komunikat. Problem występuje tylko przy YouTube, jakoś przy innych serwisach problemu nie zauważyłem. I nie występuje on zawsze, w przybliżeniu mogę powiedzieć, że gdzieś 2-3 razy na 10 otworzeń filmów. Na Chromie problem wystąpił również, na IE do tej pory nie. Wyłączę to przyspieszenie sprzętowe i będę obserwować. :wink:


(Dimatheus) #4

Hej,

Ewentualnie spróbuj jeszcze skorzystać z opcji oglądania materiałów video na YouTube’ie korzystając z HTML5. Może po prostu wtyczka Flash’owa się wywala crash’ując cały system.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #5

Wyłączyłem wcześniej tą akcelerację sprzętową i problem nie występował. Spróbuję teraz ją włączyć i włączyć obsługę html5 na YouTube. Napiszę za jakiś czas, czy jest tak samo, czy jest poprawa. :slight_smile:


(Dimatheus) #6

Hej,

Jeszcze jedno - jaką wersję sterowników do karty graficznej masz zainstalowaną? Najnowsza z dostępnych?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #7

Tak, mam najnowszą stabilną z dostępnych. Póki co z włączonym html5 na YouTube i włączoną akceleracją sprzętową problem nie występuje.

Obrazek


(Dimatheus) #8

Hej,

Skoro tak, to aktualizacja nie wchodzi w grę.

Oznacza to, że problem powodowany jest przez wtyczkę Flash Player’a.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #9

Po obserwacjach problem nadal się pojawia. Teraz nawet na innych stronach z zamieszczonymi filmami video. Akceleracja sprzętowa jest wyłączona. Czy to nadal wtyczka Flash Player’a jest wszystkiemu winna?


(Dimatheus) #10

Hej,

:arrow: A jak sytuacja w przypadku korzystania z technologii HTML5?

:arrow: Czy udało się sprawdzić, czy na IE też pojawia się podobny problem?

:arrow: Czy masz w przeglądarce zainstalowane jakieś wtyczki, które blokują animacje Flash bądź inne reklamy? Jakie?

Niestety, ale bardzo prawdopodobne, że tak.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #11

W przypadku korzystania z technologii HTML5 problem nie występuje. Na IE 10 problem nie występuje. W Firefox’ie mam zainstalowanego tylko AdblockPlus’a i Flagfox’a.


(Dimatheus) #12

Hej,

A spróbuj uruchomić i przetestować działanie video z wyłączonym w Forefox’ie dodatkiem Ad-Block. Jak wtedy będzie wyglądać sytuacja?

Wejdź do folderu: C:\Windows\Windows32\Macromedia\Flash (w wersji 64-bitowej systemu do": C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash), zaznacz w nim plik mms.cfg , a następnie otwórz go w notatniku. W trzeciej linijce dodaj poniższy wpis.

ProtectedMode=0

Po dodaniu zapisujesz plik i uruchamiasz przeglądarkę jeszcze raz. Ustawienie to wyłączy tryb chroniony Flash Playera, który w pewnych przypadkach pozwala na pokonanie problemów z wydajnością playera.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #13

Niestety, Twoje rady nic nie pomogły. Przeprowadziłem dalsze “badanie”. Problem występuje również w Cyberfoxie, Operze i IE. Nawet na YouTubie z włączonym HTML5. Komp dosłownie cały przestaje odpowiadać. Nie działa nawet przycisk “Reset”. Tak jak mówiłem występuje w przypadku, gdy wideo zamieszczone na stronie zaczyna się buforować i odtwarzać. Nie dzieje się to w przypadku wszystkich filmów. Bardzo proszę o pomoc, bo nie chcę robić formata, a ten problem robi się coraz bardziej uciążliwy… :frowning:

Przeprowadziłem dalsze testy, mianowicie metodą eleminacji programów działających w tle doszedłem do wniosku, że problem najczęściej występuje gdy jest włączony w tle program HWiNFO64, choć znowu nie jest to zasada…


(Dimatheus) #14

Hej,

Obawiam się, że to problem bardziej sprzętowy niż programowy czy systemowy - tym bardziej, że pojawia się na wszystkich testowanych przez Ciebie przeglądarkach. Dlatego najpierw sprawdziłbym, czy nie masz problemu z dyskiem twardym - w końcu video buforuje się właśnie na dysku. Jeśli praca tego elementu jest niepoprawna, może dochodzić do takich sytuacji. Dlatego sprawdź dysk programem HD Tune - wrzuć screen’y zakładek Health oraz Error Scan.

:arrow: Czy podobne objawy występują na przykład w czasie ściągania większych programów?

:arrow: Sprawdzałeś poprawność działania pamięci RAM? Jeśli nie, koniecznie wykonaj przy pomocy programu MemTest bądź Windows Memory Diagnostic Tools.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #15

http://oi40.tinypic.com/x3emgg.jpg

http://oi42.tinypic.com/6xsr6d.jpg

http://i43.tinypic.com/akwd1w.jpg

Narzędzie do testowania pamięci wbudowane w Windows 7 nie znalazło żadnych błędów, tak samo Memtest86+. Nie mam żadnych problemów z pobieraniem dużych plików, tylko te okazjonalne kompletne freezy przy starcie buforowania i odtwarzania filmów w sieci. Tak jak już zauważyłem wcześniej występują one prawie zawsze, gdy uruchomiony jest program HWiNFO64.


(Dimatheus) #16

Hej,

Generalnie dysk sprawuje się dobrze i nie ma oznak jego błędnego działania. Aczkolwiek wrzuć jeszcze, proszę, zakładkę Info i Benchmark.\

Uruchom, oprócz HWiNFO, także alternatywę menadżera zadań w postaci Process Explorer’a i uruchom jakiś teledysk. Gdy dojdzie do ścinki sprawdź w Process Explorer’ze, który proces maksymalnie wykorzystał czas procesora. Mam nadzieję, że to przybliży nas do znalezienia rozwiązania.

:arrow: Z jakiego pakietu zabezpieczającego korzystasz?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #17

http://i44.tinypic.com/2wfsq6t.png

http://i39.tinypic.com/2mxfiwj.png

Ułożyłem okno przeglądarki i Process Explorer’a obok siebie i “wywołałem” zawiechę. Z racji, że to obraz się wiesza również, więc wykonałem kilka zdjęć telefonem.

http://i41.tinypic.com/2ltgdc5.jpg

http://i42.tinypic.com/2vkj9sm.jpg

Zdjęcia pokazują stan w momencie ścinki.

Korzystam z Avasta i raz na jakiś czas przeskanuję kompa Malwarebytes Anti-Malware.


(Dimatheus) #18

Hej,

Kondycja dysku OK. Transfer w miarę wysoki, chociaż troszkę dziwi wykorzystanie procesora na poziomie -1%. Obserwowałeś może tą wielkość w czasie testów? Lub też zajętość czasu procesora przez sam program HD Tune w czasie testowania?

Na zdjęciach jest wszystko OK - niewielkie zajęcie czasu procesora przez przeglądarkę i kontener dodatków. Generalnie wszystko powinno być ok, skoro nie mamy do czynienia z zawieszeniem wtyczki czy dużym jej apetytem na moc procesora.

:arrow: Czy teraz też miałeś włączony w tle program HWiNFO?

Wszystkie osłony masz uruchomione?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(piotter1994) #19

HD Tune, nie wiem czemu, ale podczas testu pokazywało zerowe wykorzystanie procesora i na sam koniec -1%. Co innego pokazywał Menedżer zadań. Ogólne wykorzystanie procesora podczas testu nie przekraczało 5%, a dla samego HD Tune nie więcej niż 3%.

Tak, program był uruchomiony w tle w trybie Sensors-only.

Również w Avast mam uruchomione wszystkie osłony, program zaktualizowany.

Odkąd nie używam HWiNFO problem się jeszcze nie pojawił. Dam radę się bez niego obejść :stuck_out_tongue: tylko zastanawia mnie co w nim powodowało zawiechy…


(Dimatheus) #20

Hej,

Czyli tutaj jest OK. :slight_smile:

Czyli problem rozwiązany. :smiley: Jeśli w komputerze mamy więcej sensorów, to i moc obliczeniowa potrzebna do odpytania ich wszystkich w danej chwili jest większa. A program przecież tak działa - odpytuje wszystkie sensory w jednej chwili, w dodatku w określonych odstępach czasu. Jeśli w tym czasie mamy inne wymagające zadanie, może dochodzić do zwieszeń bądź innych niepożądanych objawów. Może więc czas zmienić program na inny. Swoją drogą do czego potrzebne Ci są odczyty z HWinFO - i jakie dokładnie?

Pozdrawiam,

Dimatheus