Brak połączenia laptopa z routerem

Witam, od pewnego czasu mam problem z połączeniem się z siecią wifi z laptopa. Było tak, że korzystałem z internetu, na chwilę odszedłem od komputera i po powrocie nie było połączenia. Komputer łączy się bez problemu z routerem wifi smartfona (dzięki temu mam teraz internet), a także sam router działa bez zarzutu, gdyż z innego komputera i telefonu jest połączenie. 

Oddałem komputer do serwisu, informatyk przeinstalował sterowniki od karty sieciowej i mówił, że już wszystko działa. Na jego sieci wifi rzeczywiście wszystko działało. Po powrocie do domu i próbie połączenia okazało się, że wciąż nie można uzyskać połączenia.

Przeinstalowałem system (Windows 8.1) i dalej nie mogę uzyskać połączenia.

Dzwoniłem do dostawcy internetu (Vectra)- powiedzieli mi, że skoro na innych urządzeniach mam połączenie z internetem, to na pewno wina leży po stronie komputera.

Pomożecie? :wink:

Hej,

  • A po rozłączeniu z siecią pojawia się jakiś komunikat?
  • Jak wtedy wygląda status połączenia widoczny w aplecie Centrum sieci i udostępniania?
  • Co zwraca komenda ipconfig -all?

Pozdrawiam,

Router był restartowany?

Router był zrestartowany- bez skutku.

Przy próbie połączenia wpisuję hasło, zaczyna coś tam niby się ładować, niby łączyć, aż tu nagle wyskakuje komunikat, że nie można połączyć się z wybraną siecią.

W Centrum sieci i udostępniania nie pokazuje żadnego połączenia.

ipconfig -all:

https://zapodaj.net/f7a6cabafa73c.png.html

ipconfig_all.thumb.png.11b6390b74e725937

Hej,

W Centrum udostępniania karta w takiej sytuacji jest normalnie widoczna?

Możesz pokazać na screenie ustawienia sieci WiFi z panelu routera - głównie chodzi o kanał, typ sieci i rodzaj szyfrowania.

Pozdrawiam,

Tak to wygląda jak próbuję się połączyć z siecią domową:

https://zapodaj.net/a4211de403865.png.html

 

a tak gdy łączę się z siecią postawioną w smartfonie:

https://zapodaj.net/faae22ced86a4.png.html

 

Nie mogę wejść na panel routera, bo Vectra to blokuje. Wpisując w przeglądarce adres routera (192.168.0.1) nic się nie wyświetla- i to nie tylko z mojego, ale też z innych komputerów w domu.

Hej,

Uruchom zatem program inSSIDer i wrzuć screena z okna programu. Zobaczymy na jakiem kanale nadawana jest sieci z Vectry.

Zobacz w ustawieniach IP, gdy połączenie jest aktywne, jaki jest adres bramy domyślnej - to jest właśnie adres IP routera.

Pozdrawiam,

A da się jakoś bez kupowania licencji za 19$? 

To są dane z ipconfig z komputera, który bez problemów łączy się z routerem. Z tego właśnie komputera też się nie da połączyć z panelem routera (192.168.0.1)

ipconfig.thumb.png.9fcab2ecbd7b048c40e3a

https://zapodaj.net/aa178a539863a.png.html

Hej,

Przepraszam, mój błąd, a raczej niedopełnienie. Chodzi i program w wersji 3, który był rozwiązaniem darmowym. Ściągniesz go na przykład stąd: http://download.instalki.org/programy/Windows/Narzedzia/sieciowe/inSSIDer-installer_www.INSTALKI.pl.msi

Widocznie faktycznie router jest zablokowany. Po wpisaniu adresu IP routera pojawia się jakikolwiek komunikat, czy tylko kręci się kółeczko i nic się nie wczytuje?

Pozdrawiam,

Po włączenie inSSIDera pojawia się coś takiego: 

 

A przy próbie połączenia z panelem routera ładuje się kółeczko przez dłuższy czas i po tym wyskakuje komunikat, że “zawartość jest pusta” (lub coś w tym stylu) …

inSSIDer.thumb.png.899a79ef9e0da7f0220d1

https://zapodaj.net/69bd8e84c21a1.png.html

Hej,

  • Czy jest różnica, gdy masz podłączone więcej urządzeń lub mniej do sieci?
  • Czy możesz pokazać jakie są ustawienia właściwości karty WiFi w menadżerze urządzeń?

Po screenie widać, że żaden sygnał się nie nakłada na tyle, by powodować problemy.

Pozdrawiam,

Nigdy nie było różnicy w tym ile urządzeń było podłączonych.

Tak wygląda karta sieciowa:

https://zapodaj.net/822c200a7968b.jpg.html

Hej,

Pokaż jeszcze poszczególne wartości z zakładki Zaawansowane - kliknij na każde pole w tabeli “Właściwość” i wykonaj screen.

Pozdrawiam,

Oto poszczególne właściwości:

https://zapodaj.net/456aa4c2c6750.jpg.html

 

Hej,

W ustawieniach karty WiFi wszystko wygląda poprawnie. Możesz napisać, jaki dokładnie router z Vectry posiadasz?

Pozdrawiam,

Jest to router Cisco EPC3928S

Hej,

A jak sprawa wyglądała z tą reinstalacją systemu? Wykonałeś ją po tym, jak komputer był u informatyka? Jeśli tak, to czy aktualizowałeś samodzielnie sterowniki? Czy wszystkie poprawki do systemu są zainstalowane?

Pozdrawiam,

Reinstalacja systemu była po powrocie od informatyka, sterownik był aktualizowany, a także zainstalowane poprawki do systemu…

 

Próbowałeś ręcznie połączenie dodać ?

Hej,

A najlepiej wcześniej jeszcze wyrzucić z ustawień sieci WiFi zapamiętaną konfigurację sieci. Panel sterowania\Sieć i Internet\Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi i usuwasz tę swoją sieć.

Pozdrawiam,
Dimatheus