Brak połączenia z internetem (INEA 25 Mb/s)


(Refugia12) #1

Witam, piszę już w wyniku desperacji. Próbuje od 9 godzin zrobić coś z tym internetem i nic... No więc przedstawie problem:

Posiadam internet 25 MB/s w Inei. Problem polega na tym, że nie mam po prostu dostępu do internetu. Schemat wygląda tak - kabel telefoniczny - modem - kabel ethernet - komputer. Czasami mam problemy z tym internetem ponieważ korzystam z routera którym tworze sobie sieć WiFi w domu. Czasami się po prostu nie łączy i trzeba zrestartować router, albo podłączyć kabel bezposrednio do komputera. Nie wiem czy jest tu jakiś związek, ale - miałem wczoraj problemy z telefonem stacjonarnym, internet działał, wracam do domu wieczorem, telefon działa, internet nie. Pokazuje się żółty trójkąt oraz komunikat, że sieć została niezidentyfikowana. Dzwoniłem oczywiście na infolinie. ,,Jeśli lampki na modemie świecą się na zielono, to wszystko jest okej, to nie nasza wina, wina leży po pana stronie.'' . Dobra, okej, nie wiem po czyjej stronie leży wina, ale jaka w tym logika? Internet przestał działać tak o, po prostu. Próbowalem włączyć internet w trybie awaryjnym, nie działa. Próbowałem różnych rzeczy. Co mogę zrobić? Chciałem zrobić formata, ale oczywiście musiałem pożyczyć komuś płytę, a płyty nie odzyskałem i pewnie nie odzyskam przez pewien czas. Proszę o wszelką pomoc.

PS. Miałem taki pomysł, żeby sprawdzić czy czasami na Windowsie XP jest połączenie, ale tego XPka mam na drugim dysku (D:) . Piszę teraz z internetu mobilnego. Super, że inea chociaż daje takie coś... chociaż jakaś deska ratunku.


(Tomek Matz) #2

Jaki system operacyjny?

Jaka karta sieciowa?

Jaką przepustowość miałeś wcześniej i czy były jakieś problemy?

Na początek spróbuj uruchomić wolniejszy Internet. W tym celu przejdź do Menadżera Urządzeń -> Karty sieciowe -> Kliknij dwukrotnie na nazwie swojej karty sieciowej -> Zakładka Zaawansowane -> Szybkość i dupleks (lub coś podobnego) -> Wybierz 10 Mb/s Full duplex.


(Refugia12) #3

System : Windows 7

Karta sieciowa : Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E]

Wcześniej miałem 8 MB i raczej nie było znacznych problemów.

Zaraz dodam czy zmniejszenie prędkosci coś da, poresetuje modem itd itp. na tej predkosci.


(Qba Lukaszczyk) #4

Nie masz czasem problemów z routerem?


(Refugia12) #5

Zmiana predkosci nic nie daje.

Problemów z routerem? Obecnie łącze sie bezposrednio kablem ethernet z modemu inei do komputera stacjonarnego. Wiec nawet jesli bylyby to problemy z routerem to on teraz nie wchodzi w gre.


(Tomek Matz) #6

Czy, gdy miałeś internet 8 Mb/s, to też miałeś wówczas Win 7? Czy zmieniałeś od tego czasu system operacyjny? Czy wśród kart sieciowych w menedżerze urządzeń jest tylko jedna pozycja? Jesteś pewien, że zmieniałeś opcje dla właściwej pozycji?

Spróbuj zaktualizować sterowniki do swojej karty sieciowej. Pobierz z tej strony Win7 32/64 Auto Installation Program (SID:1428413) i uruchom.


(Qba Lukaszczyk) #7

Problemy zaczęły się od kiedy zainstalowałeś Win 7?


(Refugia12) #8

Win 7 mam już od pewnego czasu. Nie jest to chyba wina samego systemu. Tak, gdy miałem 8 MB to miałem W7. Mam dwie karty sieciowe : Realtek do płyty głownej i globtroter od mobilnego z którego obecnie korzystam, tak zmieniłem napewno do realteka.

Aktualizacja tych sterowników nie pomogła.


(Tomek Matz) #9

Na czas testów karty Realtek-a wyłącz kartę sieciową do internetu mobilnego (możesz to zrobić z poziomu menedżera urządzeń, klikasz prawym i wyłącz) i zobacz, czy to coś zmieni. Jeszcze raz sprawdź ten 10 Mb Full Duplex.


(Refugia12) #10

I tak zrobiłem. Nic to nie dało.


(Tomek Matz) #11

Kończą mi się pomysły ... Z wyłączoną kartą sieciową dla internetu mobilnego po uruchomieniu windows-a wykonaj następujące polecenia:

  1. Menu Start -> Uruchom -> cmd

  2. ipconfig /release

  3. ipconfig /renew

I czytaj uważnie co tam się będzie pojawiać. W sensie, czy nie ma jakiegoś komunikatu błędu.

Czy, gdy korzystałeś z internetu 8 Mb/s to używałeś tej samej karty sieciowej co teraz?


(Refugia12) #12

Dla mnie to też paranoja, zero logicznego wytłumaczenia jak dla mnie. Zawsze nie było problemów, nawet jak się rozłączał ten internet to reset modemu czy coś pomagało.

Po wykonaniu tych komend:

Wystąpił błąd podczas odnawiania interfejsu Połączenie lokalne: nie można

skontaktować się z serwerem DHCP. Upłynął limit czasu żądania.

Tak używałem tej samej karty.


(Tomek Matz) #13

Jutro zadzwoń do obsługi technicznej (czy tam kiedy będziesz chciał) i powiedz im o tym błędzie. Ten błąd mówi o tym, że nie masz przydzielanego adresu IP. Moglibyśmy ustawiać na sztywno, ale to nie ma sensu, bo w INEA serwer DHCP powinien działać. Daj proszę znać co Ci odpowiedzą. Na tą chwilę nic więcej nie będziemy robić. I nie daj się spławić tym, że to coś po Twojej stronie. Powiedz im, że masz tą samą kartę sieciową, ten sam system operacyjny i jedyne co się zmieniło to przepustowość łącza.

A wszystkie cztery pierwsze lampki na modemie świecą się na zielono? I jeszcze dla pewności sprawdź, czy wszystkie kable są aby na pewno dobrze podłączone.

BTW Jak możesz to zmień tytuł tematu na Brak połączenia z internetem (INEA 25 Mb/s).


(Refugia12) #14

Gdy rozmawiałem z konsultantką zwaliła winę na mój router... tłumaczyłem, że Pcet jest podłączony BEZPOSREDNIO z modemu do komputera więc mówie ,,what the f**k?!'' . Zaczęła mi mówić, że najprawdopodobniej klonowałem swój adres MAC. Klonowałem go z poziomu routera bo to pozwoliło go uruchomić i od tamtej pory wszystko działało. Czy to może być to? Jakieś klonowanie adresu MAC? cokolwiek związanego z ip? Coś mogłem zmienić o czym nie wiem? Zazwyczaj nie kłócę się z tymi konsultantami bo jak pogadają swoje to zaczne coś działać na tym komputerze to zazwyczaj zadziała, może tym razem mnie w konia robią... Z rana odrazu zadzwonie jakoś , dam znać odrazu jak tylko sie czegoś dowiem.

Oczywiście, zaraz zmienie tytuł.

btw. Matzu, dzięki za pomoc ^^ Jesteś jedyną osobą co mnie naprowadziła na jakiś kierunek bo już mi ręce opadają, przez cały dzień starałem się to naprawić. Jeszcze raz dzięki.


(Tomek Matz) #15

Zaloguj się do e-boa, wejdź w sekcję terminale i tam będą informacje odnośnie tego jakie masz aktywne terminale, tzn. będą podane adresy MAC kart sieciowych. Spisz je i sprawdź, czy wśród aktywnych terminali jest adres MAC zgodny z adresem MAC Twojej karty sieciowej (tej w komputerze).


(Refugia12) #16

I tak dzisiaj zrobiłem, pisałem, że robiłem mase różnych rzeczy. Sprawdzałem, jest zarejestrowany adres MAC karty sieciowej i routera.


(Tomek Matz) #17

Przeoczyłem to. Mój błąd. OK, to nie pozostaje Ci nic innego jak dzwonić do obsługi technicznej. To daj znać co powiedzą. Na dziś koniec.


(Refugia12) #18

,,Zmieni się panu adres fizyczny, zmiana na poprawny powinna pomóc, tak jak pan wspomniał na początku, ze pana adres IP jest nie przydzielony'' . Mam odłączyć router za 30 minut zresetować itd itp.

Powinno pomóc chociaż jeszcze czekam te 20 minut i restartuje :slight_smile: . Nie będę zapeszać więc nie dziękuje :D.

Btw. Nie rozmawiajcie z kobietami z centrum obsługi! Zero konkretu, gościu wyjaśnił to ze mną w 5-10 minut.

No i proszę, działa. Nie spodziewałem się, że się uda a tu proszę. Dziękuje wszystkim za poświęcony czas, konkretna pomoc. A więc do wszystkich co mają podobne problemy: Dzwonić do centrum obsługi i nękać ich tak długo, aż tego nie naprawią!. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.


(Tomek Matz) #19

Cieszę się, że działa i nie ma za co. Sprawdź jeszcze, czy masz pełną prędkość, tzn. włącz w ustawieniach sterownika karty sieciowej 100 Mb Full Duplex i potestuj prędkość na jakichś serwerach z dużymi limitami poprzez ściąganie plików (a najlepiej w sumie to na jakimś torrencie).

Bez przesady. Zależy na kogo trafisz. Być może tamta babka była nowa.